خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برنامه «اولی‌ها» با زبان طنز به موضوع انتخابات پرداخته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۷۱۷

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «اولی‌ها» گفت: بر خلاف اغلب برنامه‌های انتخاباتی، ما سعی کردیم در برنامه «اولی‌ها» نکاتی که می‌خواستیم را با زبان طنز بیان کنیم.

احسان حسینی، تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «اولی‌ها» ویژه برنامه انتخاباتی شبکه امید، درباره ساخت این برنامه به خبرنگار ایلنا گفت: فصل اول این برنامه همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی با یک گروه دیگری روی آنتن شبکه امید رفت. زمستان سال گذشته طی جلساتی که با مدیر شبکه امید داشتیم، قرار شد تا طرحی را در راستای همان برنامه برای انتخابات ۱۴۰۰ با موضوع رای اولی‌ها ارائه دهیم و در جلساتی که با تحریریه برنامه داشتیم به این فرمت که در حال پخش است، رسیدیم.

حسینی درباره ساخت این برنامه روی پرده کروماکی توضیح داد: فرم روایی و اجرایی برنامه ما را به این سمت برد و علت اینکه تمام برنامه را روی پرده کروماکی ضبط کردیم، فضای گرافیکی و تکنیکی بود که برای آن در نظر گرفته بودیم و این فضا را فقط پرده کروماکی یا همان پرده سبز به ما می‌داد. از طرفی هم کار کردن در این فضا می‌تواند برای مجری و بازیگر به دلیل دور بودن از فضای اصلی چالش‌ساز باشد که با انتخاب درست مجری و بازیگران کار توانستیم در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه مقوله انتخاب در ادوار تاریخ حاشیه‌ساز بوده است، بیان کرد: زندگی بشر مبتنی بر انتخاب‌هایی‌ست که انجام می‌دهد، بر این اساس برنامه «اولی‌ها» را با موضوع اصلی انتخاب پیش‌بینی کردیم، به این دلیل که بحث انتخابات ذیل مبحث انتخاب قرار می‌گیرد و ما با پرداختن به این موضوع مسئله انتخابات و درست انتخاب کردن را مطرح کردیم. فضای محتوایی برنامه در زاویه فضای توسعه فردی قرار می‌گرفت و به بحث حاشیه‌ای که ممکن است برخی از برنامه‌های انتخاباتی با آن دست و پنجه نرم کنند، برنخوردیم. تیم محتوایی برنامه فارغ از تمام نگاه‌های انتخاباتی به برنامه نگاه کردند و تمام هدفشان کمک و آگاهی به رده سنی منظور برای شرکت در انتخابات بوده است.

کارگردان برنامه «اولی‌ها» با اشاره به اینکه اساسا در تلویزیون‌های دنیا هر شبکه هدف مشخصی دارد و برنامه‌هایی که پخش می‌کند با توجه به آن هدف است، درباره فضای برنامه و شبکه‌ای که پخش‌کننده آن است، گفت: اگر این برنامه در شبکه دیگری از تلویزیون پخش می‌شد، از لحاظ ساختاری تغییر عجیبی نمی‌کرد. شکل و شمایل برنامه ربطی به شبکه پخش‌کننده ندارد و این تصمیمی است که سازنده‌های آن گرفته‌اند. جا دارد در این جا یک تشکر ویژه داشته باشم از آقای دکتر سالم و تیم‌شان که بسیار در ساخت این کار کمک کردند و اگر حمایت آن‌ها نبود، این برنامه به سرانجام نمی‌رسید.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی شبکه امید از یک سواد رسانه‌ای خاصی برخوردارند و به همین دلیل همیشه با اعتماد درست به تیم سازنده، برنامه‌هایی با کیفیت خوب روی آنتن شبکه امید می‌رود. این حمایت شامل حال ما نیز شد و توانستیم یک برنامه متفاوت با فضای تمام برنامه‌های انتخاباتی بسازیم و پخش کنیم. اغلب برنامه‌سازانی که برای انتخابات کاری را می‌سازند از فضای طنز دوری می‌کنند،‌ اما ما در تمام قسمت‌های اولی‌ها سعی کردیم نکاتی که می‌خواستیم را با زبان طنز بیان کنیم. 

تهیه‌کننده برنامه «اولی‌ها» با بیان اینکه در حال نگارش طرح یک برنامه برای شبکه امید است، گفت: «در حال پیش تولید یک برنامه برای شبکه چهارم هستیم که تابستان امسال آن را کلید می‌زنیم.» 

حسینی با اشاره به اینکه «اولی‌ها» در فضای مجازی دچار یکسری حواشی شده است، عنوان کرد: این برنامه درباره نکاتی صحبت می‌کند که قبلا هم گفته شده، اما این‌بار در فضای طنز بیان شده است. در فضای مجازی عموما یک موضع‌گیری‌ها یا قضاوت‌هایی شده که با نامهری همراه شده است. ما به تمام قضاوت‌ها احترام می‌گذاریم، اما کاش کمی با ملایم‌تر درباره بخشی از این برنامه عمل می‌کردند. 

او در ادامه با بیان اینکه این برنامه حاصل تلاش چند ماهه تیم سازنده آن است، گفت: در این روزهای کرونایی جمع کردن تیم و ساخت یک کار با زحمات بسیاری همراه است که این زحمات بر دوش جانشین تهیه خانم ثابت‌قدم بود و جا دارد در این جا از او هم تشکر کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز