خبرگزاری کار ایران

جلد سوم کتاب «خدایا خدایا» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۵۰۷

انتشارات کتاب نیستان سومین مجلد از کتاب «خدایا خدایا» اثر مرحومه سوسن طاقدیس را برایا مخاطبان کودک منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، سوسن طاقدیس که از نویسندگان و شاعران نام آشنا و محبوب حوزه ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌رفت، در کتاب خود با روایتی ماندگار از زبان کودکان و برای مخاطب کودک به بیان دعا و نیایش پرداخته است تا مخاطبانش بتوانند به قدر وسع و فهم خود از جهان  و نظام‌های حاکم بر آن به شناسایی خداوند، نعمت‌ها و آفریده‌هایش دست پیدا کرده و در دایره ذهنی خود به شکر داشته‌ها، دانسته‌ها و نعمت‌های اعطا شده از طرف پروردگار خویش بپردازند.

این کتاب هم‌چنین تلاشی است برای الهام بخشی به گروه مخاطبان کودک و نوجوان برای تمیرین نگارش به سبک انشاء تا بتوانند جدای از تمرین ذهنی برای کشف پدیده‌ها و جهان هستی خود در بازخوانی و بازگویی آن‌‌ها برای مخاطبانی از جنس خود و بزرگتر از سن خود نیز تلاش کرده باشند.

مخاطب مرجع این کتاب دانش‌آموزان کلاس‌های دوم و سوم و چهارم تعریف شده است و مولف عنوان کرده که جدای از موضوعات معنوی در نگارش این کتاب سعی داشته تا آن‌ها را به سمت شروع نوشتن و انشانویسی با نثر خود  هدایت کند. اما ماحصل کار او به چنان شیوایی دست پیدا کرده که در آن می‌توان تمرینی برای ارتباط کلامی با خداوند و کشف نام هستی را برای مخاطبانی در تمامی گروه‌های سنی کودک و نوجوان کشف و ارائه کرد.

طاقدیس در بخشی از مقدمه خود در این اثر عنوان کرده است که با در نظر گرفتن میزان درک و تکامل احساسات کودکان و خردسالان و استفاده از شیوه آزمون و خطا سعی کرده تا به این مهم دست پیدا کند و تاکید دارد که این اتفاق نیازمند تلاش و همت جدی والدین و مربیان برای رسیدن به این مهم است. این کتاب در کتار متن خود از تصویرگری‌های سارا کثیری نیز بهره برده است.

تصویرهای او با تکنیک آبرنگ و قالبی آمیخته از رویا و واقعیت سعی کرده تا آروزها، خیالات و دنیای کودکان را در قالب جان بخشیدن به المان‌های طبیعی و واقعی و تصویرکردن ذهنیات آن‌ها در قالب جان بخشی به اشیا، حیوانات و غیره به عرصه ظهور برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز