خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی نی‌انبان/ ۱۰ نوع نی انبان از ۶ کشور نواخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۹۹۶

نخستین جشنواره موسیقی نی‌انبان با اجرای ۱۰ نوع نی‌انبان از ۶ کشور در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نخستین جشنواره موسیقی نی‌انبان با اجرای ۱۰ نوع نی انبان از ۶ کشور در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود. 

محسن شریفیان (دبیر بخش بین‌المللی جشنواره نی‌انبان) ضمن تشریح جزئیات این بخش گفت: اولین دوره جشنواره طبق برنامه ریزیهای قبلی قراربود در قالب ملی برگزار شود که ازهمان ابتدا پیشنهاد دادم که با توجه به مقارن شدن زمان برگزاری فستیوال با روزجهانی نی‌انبان می‌توانیم با دعوت از نوازندگانی از سایر کشورها این رویداد موسیقایی را شاخص‌تر کنیم، به نوعی که هم به نفع نوازندگان نی‌انبان کشورمان و هم به نفع مخاطبان این ساز باشد چرا که می‌توانند از طریق به تفاوت‌ها و وجود انواع نی‌انبان پی ببرند که خوشبختانه این پیشنهاد مورد قبول واقع شد و ما شاهد برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی هستیم. 

وی ادامه داد: در اولین دوره از جشنواره موسیقی نی‌انبان نوازندگانی ازکشورهای کرواسی، فرانسه، مجارستان، ایرلند، ترکیه و ایران درکنار هم اجراهایی خواهند داشت به طوری که مخاطبان شاهد حضور و اجرای ۱۰ نمونه نی انبان در روزهای برگزاری جشنواره هستند. 

دبیر بخش بین‌الملل نخستین جشنواره موسیقی نی‌انبان با اشاره به تجلیل از پیشکسوتان نی‌انبان در این جشنواره بیان داشت: عنوان پیشکسوت به معنی کهن سال بودن نوازندگان نیست بلکه ملاک ما اقداماتی است که نوازندگان این ساز برای شناسایی و معرفی این نی انبان انجام داده‌اند با در نظرگرفتن این مقوله از چند تن نوازنده برجسته نی انبان در این دوره تجلیل خواهیم کرد. 

این نوازنده نی‌انبان با اشاره به اینکه هدف اصلی جشنواره گفتمان موسیقیایی بوده، افزود: هر کشوری نی‌انبان مخصوص خودش را با صدا دهی و لحن خاص دارد و نمی‌توان هیچ کدام را با نی‌انبان کشوری دیگر مقایسه کرد، بر این اساس نمی‌توانستیم جشنواره را رقابتی برگزار کنیم. در واقع هدف رقابتی نبوده بلکه می‌خواستیم دور هم جمع شویم و با سازهایمان گفتمان موسیقایی انجام دهیم. همچنین و در نظر داریم سال آینده برنامه ویژه‌ای برای بانوان نی‌انبان نواز داشته باشیم. 

شریفیان در خاتمه خاطر نشان کرد: اغلب سازهای جهان این قابلیت را دارند که هرساله فستیوال خودشان را داشته باشند اما خوشحالم که برای نی انبان این اتفاق افتاده است. 

نخستین جشنواره بین المللی نی انبان توسط معاونت گردشگری و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و به ریاست خسرو نشان از ۲۰ تا ۲۲ اسفندماه در کیش برگزار خواهد شد که فواد توحیدی دبیری جشنواره و محسن شریفیان دبیری بخش بین الملل را برعهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز