خبرگزاری کار ایران

موزه یخچال و یخ افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۴۸

موزه یخچال و یخ واقع در روستای قاطول شهر گرمسار طی مراسمی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، و دیگر مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به ‌گزارش ایلنا،‌ موزه یخچال و یخ در روستای قاطول گرمسار در مراسمی با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مدیران کل، فرماندار و امام جمعه و مسئولان ادارات این شهرستان افتتاح شد. 

مهدی جمال (مدیرکل استان) در این مراسم گفت:بنای این موزه، یخچال است که برای نگهداری یخ استفاده می‌شده، در گذشته این یخچال، یخ چهار روستای همجوار را تأمین می‌کرده است.

او با تأکید بر این‌که موزه‌ها در معرفی فرهنگ و تمدن هر منطقه و جذب گردشگر نقش مهمی دارند، افزود: این موزه متعلق به پروفسور سیدمحمود طباطبایی چهره ماندگار کشور در بخش مغز و اعصاب است که با مشارکت این اداره‌کل و دهیاری روستای قاطول و بخش خصوصی با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال مرمت و راه اندازی شده است.

جمال با اشاره به این‌که این موزه در حوزه مردم‌شناسی فعالیت دارد، یادآور شد: روستای قاطول از روستاهای چهل‌گانه هدف گردشگری استان است و توجه به این روستاها در دستور کار اداره‌کل قرار دارد.

او یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل را افزایش تعداد موزه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی عنوان و اضافه کرد: موزه یخچال و یخ به‌عنوان عامل پیشران توسعه‌ای می‌تواند زمینه‌ساز جذب گردشگر در روستای قاطول باشد.

در ادامه مراسم با حضور مسئولان از سفره‌خانه سنتی آقاجان بزرگ و منطقه نمونه گردشگری بهورد ایوانکی بازدید شد.

گفتنی است،‌یخچال قاطول از بناهای دوره قاجار است و با شماره ۲۰۲۳۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز