خبرگزاری کار ایران

سید عباس صالحی:

مدل‌های موفق قرآنی را برای الگوسازی عرضه کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۱۲۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی با بیان اینکه مجموعه‌های آماده قرآنی که امروز رونمایی شد نوید خوبی برای تحقق پروژه‌های بعدی این کمیسیون است و هم دبیرخانه کمیسیون و هم سازمان‌های موظف، به گونه‌ای عمل کنند که فاز یک را به نقطه اعتماد و اتکا برسانیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی گفت: کارهای انجام گرفته و طرح‌هایی که امروز رونمایی شد از نقاط قابل ارجاع برای فعالیت‌های قرآنی در آینده باید باشد. هر پژوهش و تحقیق باید مقدمه عمل باشد اینکه متناسب با عمل چگونه باشد، باید تعریفی از سوی دبیرخانه صورت گیرد.

صالحی درباره سه طرح رونمایی شده در این جلسه گفت: مجموعه‌های آماده شده نوید خوبی را برای تحقق طرح‌های بعدی این کمیسیون در طرح‌های مبنایی می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سند ملی توسعه وقف قرآنی، بر ضرورت افزایش کمیت موقوفات قرآنی و افزایش سهم موقوفات و اضافه شدن نیت‌های جدید به موقوفات قرآنی تاکید کرد و افزود: می‌توان به خیرین هم آن را پیشنهاد کرد و هم مدل‌های موفق را برای الگوسازی عرضه کنیم. سند ملی وقف که خود یکی از حوزه‌های پایه است و وقف در فضای افق اسلامی از تعالیم قرآن نشات گرفته و از بحث‌های پایه بوده است.

صالحی ادامه داد: طرح سازمان دارالقرآن هم برای آسیب‌شناسی مراسم و همچنین مدیریت جلسات خانگی قرآن یک بستر قابل توجه برای افزایش انس با مفاهیم و حفظ و قرائت قرآن است.

وی درباره طرح جهاد دانشگاهی هم گفت: با تالیف کتاب خبرنگاران قرآنی می‌توانیم خبرنگاران قرآنی موفق داشته باشیم و می‌توانیم وضعیت جشنواره‌های قرآنی را تحلیل کنیم.

صالحی تاکید کرد: پروژه‌های تعریف شده را با سرعت بیشتری به سرانجام برسانیم تا پرونده‌ها و پروژه‌های نیمه کاره در این حوزه به جا نگذاریم.

وی ادامه داد: در مسیر آماده‌سازی اقدامات و عرضه کارهای آماده فرم داشته باشیم تا اقدامات در قالب همگرا و همنواخت شکل بگیرد تا قابلیت ارجاع داشته باشد.

در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این جلسه از سند ملی توسعه وقف قرآنی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، محتوای آموزشی تولید شده دوره‌های آموزشی ارتقای دانش و مهارت تخصصی کارکنان حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم با همکاری سازمات تبلیغات و مجموعه مطالعات و دوره‌های تخصصی طراحی شده توسعه نظام تبلیغ و ترویج قرآن کریم با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی رونمایی می‌شود.

وی درباره سند ملی توسعه وقف قرآنی گفت: تهیه و تدوین این سند بر اساس طرحی با همکاری کمیسیون تبلیع و ترویج قرآن کریم و سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده است.

در این جلسه برنامه اجرایی‌سازی برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت و محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه قرآن و رسانه گزارشی از روند تدوین تا تصویب این سند در شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه کرد.

فقهی زاده پیشنهاد کرد تا تمام برنامه‌های سند قرآن و فضای مجازی به اتحادیه موسسات قرآنی واگذار شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از نظرات اعضا، گفت: اتحادیه موسسات قرآنی حداکثر ظرف دو هفته اولویت‌های خود را به کارگروه قرآن و رسانه ارائه کند و کارگروه نیر آن را به عنوان مصوبه تلقی و به اتحادیه موسسات قرآنی واگذار کند.

در این جلسه همچنین عضویت نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه از سند ملی توسعه وقف قرآنی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، محتوای آموزشی تولید شده دوره‌های آموزشی ارتقای دانش و مهارت تخصصی کارکنان حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم با همکاری سازمات تبلیغات و مجموعه مطالعات و دوره‌های تخصصی طراحی شده توسعه نظام تبلیغ و ترویج قرآن کریم با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز