خبرگزاری کار ایران

رونق دوباره نمایش خانگی با پخش پنج سریال؛

عاشقانه دهه شصتی «می‌خواهم زنده بمانم» و روایت متفاوت «قورباغه»/ ترافیک پایان سالی VODها

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۸۰۱

شب گذشته پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» در فیلیمو آغاز شد تا نمایش خانگی پس از یک وقفه چند ماهه مجدد رونق بگیرد و دو پلتفرم اصلی نمایش خانگی سریال‌های مختلفی را برای مخاطبان پخش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از آنکه نمایش خانگی در مقطعی تنها با پخش سریال «آقازاده» سعی کرد از تمام ظرفیت جذب مخاطب استفاده کند، حالا در آخرین ماه سال دو پلتفرم نمایش خانگی با پخش چندین سریال سعی کردند رکود چند ماه قبل را جبران کنند. 

با روشن شدن تکلیف اخذ مجوز نمایش از ساترا و وزارت ارشاد و راه افتادن مراحل صدور مجوز نمایش خانگی سریال‌ها دو پلتفرم فیلیمو و نماوا یکی پس از دیگری سریال‌های خودشان را پخش کردند و به نظر می‌رسد این روند با شروع سال جدید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. 

آغاز متفاوت «می‌خواهم زنده بمانم»

شب گذشته نخستین قسمت از سریال «می‌خواهم زنده بمانم» ساخته شهرام شاه‌حسینی از طریق فیلیمو پخش شد. این چهارمین محصول فیلیمو است که در قامت سرمایه‌گذار اقدام به تولید سریال کرده است. پس از تولید «هم‌گناه»، «ملکه گدایان» و «خوب، بد جلف» حالا فیلیمو که به نظر می‌رسد می‌خواهد در کنار پخش در زمینه تولید هم حضور جدی داشته باشد؛ چهارمین محصول خود را در سکوت خبری تولید و پخش آن را از شب گذشته آغاز کرد. 

«می‌خواهم زنده بمانم» اولین ساخته شهرام شاه‌حسینی در شبکه نمایش خانگی است. او پیشتر در تلویزیون تجربه ساخت سریال‌های مختلفی از جمله «هشت و نیم دقیقه» و «پرستاران» را در کارنامه دارد و حالا در «می‌خواهم زنده بمانم» به سراغ دهه شصت رفته است. داستان این سریال از دهه پر التهاب شصت آغاز می‌شود و در ادامه قصه آدم‌ها را در سال ۱۴۰۰ روایت می‌کند. 

حامد بهداد بعد از سریال «دل» که انتقادهای زیادی به آن وارد شد این بار در قامت شخصیتی به نام شایگان در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد و در کنار سحر دولتشاهی و پدرام شریفی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. 

«می‌خواهم زنده بمانم» در ۲۰ قسمت تولید شده است و تمامی سرمایه آن را فیلیمو پرداخت کرده و محمد شایسته در مقام تهیه‌کننده این سریال را تولید کرده است. فیلمبرداری سریال در روزهای پایانی است و به نظر می‌رسد پخش آن تا میانه بهار سال آینده ادامه داشته باشد. 

ساخت کمدی با همان فرمول همیشگی

دیگر سریال فیلیمو که تولید و پخش اختصاصی آن را بر عهده دارد «خوب، بد، جلف» است. سریالی که در ادامه دو فیلم سینمایی به همین نام و به واسطه استقبال مخاطبان از آن ساخته شد. پیمان قاسمخانی که پیشتر به واسطه نگارش فیلمنامه‌های مطرحی همچون «مارمولک» و «شب‌های برره» در ذهن مخاطبان ماندگار شده بود با نخستین تجربه کارگردانی‌اش ثابت کرد که نبض مخاطب هنوز در دستانش هست. اما او بعد از دو ساخته سینمایی ترجیح داد در سریال «خوب، بد، جلف» تنها نویسنده باقی بماند و کارگردانی این سریال را به تهیه‌کننده آثارش یعنی محسن چگینی بسپارد. «خوب، بد، جلف» با سرمایه‌گذاری فیلیمو در جزیره کیش فیلمبرداری می‌شود و در ۱۶ قسمت آماده پخش است که تا امروز ۴ قسمت از آن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. 

استفاده از ترکیب ثابت بازیگران دو فیلم سینمایی قبلی یعنی پژمان جمشیدی و سام درخشانی در کنار بازیگرانی همچون محمد بحرانی، امیرمهدی ژوله، حامد کمیلی و فرهاد آئیش باعث شده است سازندگان دست به ترکیب تیم برنده برای سریالشان نزنند و بتوانند باز هم از این ترکیب مخاطب جذب کنند. 

روی موج تلویزیون و کودکان کار

«ملکه گدایان» سومین محصول فیلیمو است که تولید و پخش اختصاصی آن را در اختیار دارد. حسین سهیلی‌زاده با فاصله گرفتن از سریال‌سازی در تلویزیون که تجربه‌های موفقی همچون «فاصله‌ها» و «آوای باران» را در کارنامه داشت، بعد از ساخت «مانکن» این بار در دومین تجربه سریال‌سازی در نمایش خانگی به سراغ همان فرمول همیشگی آثارش متاخرش یعنی تقابل فقیر و غنی و فاصله طبقاتی رفته است. 

او در این سریال همانند تجربه تلویزیونی «آوای باران» کودکان کار و افراد حاشیه‌نشین را دستمایه قصه جنایی و معمایی‌اش قرار داده و با بدبینی‌های همیشگی نسبت به قشر ثروتمند جامعه همان ایده‌های همیشگی را به تصویر کشیده است. 

حضور باران کوثری در یک نقش متفاوت و بازی در قامت یک دختر سردسته کودکان کار در کنار بازیگرانی همچون پانته‌آ بهرام، رویا نونهالی و محمدرضا غفاری و معرفی چند چهره جدید باعث شده است «ملکه گدایان» تجربه متفاوتی در کارنامه سهیلی‌زاده باشد. 

با پخش هفتمین قسمت از این سریال روایت داستان پیچیدگی‌های دیگری پیدا کرده است و همانطور که مشخص است همچون «مانکن» باید تا قسمت‌های آخر منتظر نتیجه گیری فیلمساز از داستانش بمانیم. 

«قورباغه» سیدی، پر هیاهو و تجربه‌گرا

سریال قورباغه ساخته هومن سیدی با پخش دهمین قسمت از این سریال به هفته‌های پایانی پخش نزدیک می‌شود. سریالی که به صورت اختصاصی از نماوا پخش می‌شود و پیش از پخش حواشی بسیاری در رابطه با نحوه سرمایه‌گذاری و توقیف سریال ایجاد کرد. 

«قورباغه» تا اینجای کار متفاوت‌ترین اثر نمایش خانگی است که قصه‌ای متفاوت را روایت می‌کند و سیدی همچون چند کار اخیر سینمایی‌اش سعی کرده است تجربه‌های متفاوتی در سریال‌سازی انجام دهد. 

حضور نوید محمدزاده در کنار صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان و هومن سیدی ترکیب متفاوتی از بازیگران این سریال را رقم زده است و مخاطبان بسیاری را به تماشای آن نشانده است. باید دید در شش قسمت پایانی می‌تواند مخاطبان را نسبت به فضای داستان همراه کند یا نه؟ 

از خود گذشتگی یک کشتی‌گیر

سیاوش به کارگردانی سروش محمدزاده و به تهیه‌کنندگی مهدی یاری، محصول سال ۱۳۹۹ است که به صورت اختصاصی توسط شبکه‌ی نمایش خانگی نماوا پخش می‌شود. سروش محمدزاده این روزها در حال ساخت سریال نوروزی شبکه دو سیما است و بعد از ساخت فیلم «چهارشنبه‌» با بازی شهاب حسینی توانست خودش را به عنوان یک فیلمساز مستعد معرفی کند. «سیاوش» قصه‌ای متفاوت دارد و یک ملودرام اجتماعی است که بیشتر فضای آن در جنوب شهر و زندان و فضاهای سطح شهر می‌گذرد. تولید سریال از پیش از شیوع کرونا آغاز شد و عمده روزهای تصویربرداری آن در روزهای کرونا ادامه یافت. موسیقی متن و تیتراژ این سریال توسط مسعود سخاوت دوست ساخته شده و پرواز همای خواننده آن است. 

داستان سیاوش درباره شخصیتی به همین نام است که یک کشتی‌گیر قهرمان جهان است که متوجه می‌شود نامزدش مرجان، نیازمند عمل پیوند کبد است. سیاوش به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت هزینه‌های عمل پیش نصرت که یکی از میلیاردرها محسوب می‌شود می‌رود اما نصرت در ازای دادن پول از سیاوش می‌خواهد تا با مارال دخترش عقد کند…. 

میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان و مجید صالحی بازیگران اصلی این سریال هستند و با گذشت چند هفته از پخش آن مخاطبان توانسته‌اند با فضای قصه ارتباط برقرار کنند. 

در ترافیک ماه پایانی سال و پخش سریال‌های مختلف از دو پلتفرم اصلی این روزهای نمایش خانگی؛ نماوا قصد دارد به زودی سریال «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی را پخش کند و فیلیمو نیز برنامه‌ریزی‌های مختلفی را برای آغاز سال جدید کرده است. به نظر می‌رسد رونق تولید در نمایش خانگی باعث شده است بسیاری از هنرمندان سینما که در سال کرونا نتوانستند فعالیت چندانی در سینما داشته باشند با حضور در این فضا کمی از موج بیکاری در این حوزه را کم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز