خبرگزاری کار ایران

هنرمندان هنرهای سنتی در بانک اطلاعات ثبت‌نام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۴۹

​پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری به تازگی امکان ثبت‌نام هنرمندان هنرهای سنتی در بانک اطلاعاتی را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا، ​پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری به ‌منظور شناسایی، ثبت و ضبط آثار، شرح احوال و اشاعه فنون تجربی و سنتی هنرمندان به‌صورت علمی، امکان ثبت‌نام هنرمندان هنرهای سنتی در بانک اطلاعاتی را فراهم کرده است. 

 بانک اطلاعات در عصر حاضر به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و اطلاعاتی فرصت‌های نوینی را برای برنامه‌ریزی‌های منطبق با اهداف و نیازهای هر سیستم و دستگاهی فراهم می‌کند. 

هدف بانک اطلاعات، شناسایی، ثبت و ضبط آثار و شرح احوال هنرمندان به‌منظور اشاعه فنون تجربی و سنتی آنان به‌صورت علمی از یک سو و فضاسازی برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و راهکارها در حوزه هنرهای سنتی کشور از سوی دیگر است. 

نبود منابع مکتوب و اطلاعات مدون به‌صورت تصویری و شفاهی در بسیاری از رشته‌های هنرهای سنتی موجود است که با راه‌اندازی بانک اطلاعات می‌توان خلأها و نواقص مربوط به اطلاعات تخصصی استادان و پیشکسوتان در حوزه هنرهای سنتی را تا حد بسیار زیادی مرتفع کرد. 

در این راستا پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در همکاری با انجمن طراحان فرش تهران به شناسایی، ثبت و ضبط آثار و شرح احوال هنرمندان به‌منظور اشاعه فنون تجربی و سنتی آنان به‌صورت علمی پرداخته است. 

استادان و هنرمندان طراحی فرش و طراحی سنتی می‌توانند اطلاعات خود را با تکمیل فرم در سایت انجمن به نشانی: http://www.tcda.ir/ و ارسال اطلاعات در بانک اطلاعات هنرمندان ثبت کنند. 

مدارک مورد نیاز: 

۱-تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

۲-عکس پرسنلی ۳ در ۴

۳- تصویر مدرک تحصیلی و درجه هنری

۴- تصاویر آثار هنری (حداقل پنج و حداکثر ۱۵ تصویر) حجم هرفایل حداکثر ۲MB درفرمت JPG

۵- تصاویر جوایز و فعالیت‌های علمی و هنری

۶- ارائه معرفی‌نامه از انجمن‌های هنری استان‌ها و یا معرفی از طرف استادان پیشکسوت طراحی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز