خبرگزاری کار ایران

۴ هزار عکاس از ۸۱ کشور در جشنواره عکس سلامت روان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۰۳۸

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان از ثبت حدود ۳۰ هزار قطعه عکس از ۴ هزار عکاس ایرانی و خارجی در ششمین دوره این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره عکس سلامت روان، محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان اظهار کرد: با پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره، رکورد خوبی در این دوره ثبت شد و هنرمندان از ۸۱ کشور آثار خود را برای حضور در این رویداد ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه دوره ابتدایی در ابعاد ملی و از دوره چهارم به صورت بین المللی برگزار شد و میزبان آثار عکاسان خارجی نیز بود، بیان کرد: در ششمین دوره جشنواره مشارکت عکاسان خارجی بیش از عکاسان ایرانی بود به گونه‌ای که ۵۸ درصد شرکت کنندگان، عکاسان خارجی و ۴۲ درصد عکاسان ایرانی بودند و این نشان می‌دهد جشنواره در ابعاد بین المللی کاملاً شناخته شده و مخاطب مناسب و قابل توجهی کسب کرده است.

صائینی افزود: این جشنواره با ایجاد بستری جهت هم‌افزایی و هم‌فکری از منظر دیدگاه‌های متنوع فرهنگی قصد دارد با افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان و حساس کردن جامعه موجب ارتقای سطح سواد سلامت روانی اجتماعی افراد و افزایش شاخص‌های سلامت روان شود.

ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در سه بخش با موضوع آزاد، موضوع سلامت روان و موضوع کووید ۱۹ (کرونا)، برگزار می‌شود و مجموعاً ۹ هزار یورو جوایز نقدی دارد. در پنجمین دوره این جشنواره هم که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگزار شد ۱۸۳۵۸ عکس از ۷۷ کشور دنیا ارسال و در معرض داوری قرار گرفت.

ششمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان با هدف افزایش آگاهی سلامت روان جامعه با استفاده از هنر عکاسان ایران و جهان و به منظور بازآفرینی و ارائه مؤثر موضوعات روان‌شناختی، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، با حمایت دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت و با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز