خبرگزاری کار ایران

نیوزویک:

ایران خواهان جبران خسارات اقتصادی ناشی از خروج آمریکا از برجام است

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۵۵۲

نیوزویک در تحلیلی، احیای برجام را سخت توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، جو بایدن وعده داده که دوباره به توافق هسته‌ای ایران باز خواهد گشت و جمهوری اسلامی ایران نیز در دو سال گذشته، خواستار پایبندی ایالات متحده به برجام بوده است. مساله اما این‌جاست که به نظر می‌رسد بازگشت طرفین به تعهدات خود  با چالش‌هایی روبه رو خواهد بود.

پنج سال از زمان انعقاد توافق برجام می‌گذرد و آمریکا و ایران برای شکل گیری اعتماد به شرایط متفاوتی نیاز دارند. مهم ترین موضوع این است که برجام در سال ۲۰۱۵ منعقد شده و حالا دیگر جایی برای مذاکرات دوباره در مورد این توافق  که بین جمهوری اسلامی ایران با قدرت‌های بزرگ دنیا از جمله ایالات متحده، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و بریتانیا منعقد شده، وجود ندارد. ایران خواهان فشار بر آمریکا برای جبران خسارات وارد شده است.

معلوم نیست که خواسته  ایران مبنی بر جبران خسارات تحریم توسط آمریکا شامل چه مواردی و چه مبالغی می‌شود؛ معلوم نیست که سیاست فشار حداکثری چه قدر به اقتصاد ایران آسیب وارد آورده اما مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، این خسارت را در حدود ۷۰ میلیارد دلار تخمین زده؛ تحریم‌هایی که به خصوص در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز