خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نطق پیش از دستور:

بسیج، چشمه جوشان انقلاب اسلامی است/ باید برای مشکلات روزمره مردم راه حل داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۳۲۹

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بسیج چشمه جوشان انقلاب اسلامی است و نشان داد با تکیه بر مردم به خصوص مستضعفان و پابرهنگان می‌تواند مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۲ آذر) مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز تشکیل مستضعفین گفت: سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور حکیمانه و عالمانه امام خمینی رحمت الله است هفته بسیج را به تمامی مردم شریف ایران به خصوص به مجاهدان در عرصه‌های فرهنگی اقتصادی اجتماعی دانشگاهی و دانشجویی تبریک می گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:شجره طیبه بسیج بر مبنای انقلاب اسلامی بنیان نهاده شده و خدمت های زیادی به انقلاب کرده است امام راحل بسیج را از میان مردم کوچه پس کوچه های شهرهای ایران گرد هم آورد بسیج چشمه جوشان انقلاب اسلامی است و نشان داد با تکیه بر مردم به خصوص مستضعفان و پابرهنگان می‌تواند مشکلات را حل کند.

وی با بیان این‌که امروز جوانان انقلابی، متخصص، متعهد، خوش فکر و خلاق در بسیج توانسته اند در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، دانش بنیان، فضای مجازی و جهادی بارهای زیادی را از روی دوش حاکمیت بردارند، اظهار داشت: در فعالیت های اخیر خود به شکل منسجم و تشکیلاتی با ایجاد هسته های مسئله محور ظرفیت های مردمی را در مسیری جدید برای حل مسائل مردم قرار داده اند که  این حرکت ان شاءالله آغازگر فعالیتی شود که در آن جوانان سراسر کشور حل معضل ریشه دار سوء مدیریت و انفعال مدیریتی را هدف قرار خواهند دهند.

قالیباف بیان کرد: مشکلات کشور پیچیده است و برای حل آنها باید به ریشه مشکلات نظیر نظام بوروکراسی، سوءمدیریت، فقر و تبعیض پرداخت اما این نباید باعث شود که از پیگیری مشکلات روزمره مردم بازبمانیم.ما در مجلس شورای اسلامی هر دو رویکرد را مدنظر قرار دادیم و برای حل مسائل ریشه‌ای به اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، طرح شفافیت و رفع قوانین زائد پرداختیم و در مشکلات روزمره نیز مسائلی از قبیل بورس، مسکن و نظارت بر اجرای پروژه های نیمه تمام را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این مقطع هم با توجه به گرانی‌ها، شرایط کرونا و سایر مشکلات به دنبال طرح معیشت بودیم که برخی در کشور به دنبال برچسب سیاسی زدن به این قانون هستند اما این واقعیت امروز جامعه ما است که به دلیل انبوهی از ناکارآمدی‌ها به این وضع رسیده‌ایم و باید برای مشکلات روزمره مردم، راه‌حل داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشحالیم که دولت هم بعد از مدتی به همین نتیجه رسید و امیدواریم با استفاده از فرصت قانون حمایت معیشتی از مردم، به کمک مردم بیاید. جلب اهتمام دولت به مسئله کمک معیشتی به مردم هرچند دیرهنگام اما نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می کند و مهم نیست این طرح به نام چه کسی قرار است به انجام برسد بلکه مهم این است که این طرح هر چه زودتر اجرایی شود و باید با اجرای سریع و دقیق این قانون، تأخیرهای چندماهه در حمایت معیشتی از مردم را جبران کنیم.

وی افزود: در خصوص موضوع کرونا لازم به ذکر است که علاوه بر لزوم حمایت همه‌جانبه و مقررات تعیین شده توسط مردم عزیز، باید در سطح مدیریتی نیز اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا انجام شود.

قالیباف بااشاره به این که یکی از ملزومات اساسی قرنطینه، افزایش تعداد تست‌های رایگان و یا با قیمت‌های کنترل شده به خصوص در مناطق قرمز است، تاکید کرد: توجه ویژه به مشکلات شغلی مجاهدان عرصه سلامت و کادر درمان و همچنین تخصیص همه گیر و بدون استثنای هزینه های تخصیص یافته برای پرداخت مطالبات کادر درمان و تأمین تجهیزات لازم برای این عزیزان به طور ویژه مدنظر دستگاه های اجرایی باید قرار گیرد، تأکید بر این نکته ضروری است که به منظور جلب اعتماد عمومی و تأمین امنیت روانی جامعه، باید همه دست اندرکاران کشور برای مقابله با ویروس کرونا هماهنگ و بدون کوچکترین اختلافی در اجرای سیاست‌ها، حرکت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز