خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کارولینا در گفت‌وگو با ایلنا:

دلایل بی‌اعتمادی ایران به آمریکا قابل درک است/بایدن باید گامی برای بهبود روابط با تهران بردارد/ دو طرف خشم را کنار بگذارند

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۳۷۱

استاد دانشگاه کارولینا با ابراز رضایت از انتخاب بایدن گفت: امیدوارم بایدن گامی برای بهبود روابط با ایران بردارد.

کریستوفر فررو استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کارولینا است. تخصص وی سیاست خارجه آمریکا است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود در مورد تنش‌های ایران و ایالات متحده و انتخابات در آمریکا را بیان کرده است.

بایدن فرصتی برای ایران و آمریکا است

دلایل بی‌اعتمادی ایران به آمریکا قابل درک است

کریستوفر فررو در ابتدا در مورد انتخاب جو بایدن به عنوان رییس‌جمهور آمریکا گفت: انتخاب جو بایدن فرصتی را برای ایران و ایالات متحده فراهم می‌‌کند تا از آستانه جنگ  بودن و درگیری با یکدیگر عقب‌نشینی کنند. بایدن علاقه‌مند به بازگشت به برجام است. از سوی دیگر درک اینکه چرا ایران به آمریکا بی‌اعتماد است، آسان است و کاملا می‌توان دلایل بی‌اعتمادی ایران به آمریکا را پذیرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: با همه این‌ها من فکر می‌کنم به نفع ایران باشد که از این فرصت برای بازگشت به توافق استفاده کند تا تحریم‌ها کاهش یابد و تهدید به درگیری هسته‌ای کاسته شود. روابط میان ایران و آمریکا هرگز آسوده و بی‌تنش نبوده و همیشه "تندروها" و "میانه‌روها" در هر دو طرف وجود دارند. من فکر می‌کنم میانه‌روها در هر دو طرف باید به اندازه کافی با یکدیگر متحد باشند تا تندروها به راحتی نتوانند قوانین میانه‌روها را از بین ببرند.

بایدن باید گامی برای بهبود روابط با ایران بردارد

این استاد دانشگاه در ادامه اضافه کرد: برجام توافق خوبی است، اما کافی نیست. برخی مانند دونالد ترامپ نقدهای جدی به تاریخ انقضای آن دارند، اما تا انعقاد توافقی کامل‌تر هیچ شرایطی برای دوستی بیشتر با  ایران و متحدان آمریکا نمی‌بینند. بسیاری از تندروها تصور می‌کنند توافقی که منقضی شود یک توافق بد است؛ این استدلال آنهاست. برای رفع این درک، برجام باید یک گام برای بهبود گسترده‌تر در روابط دو جانبه و منطقه‌ای باشد. من امیدوارم که دولت بایدن حرکاتی برای بهبود روابط فراتر از موضوع هسته‌ای انجام دهد.

هر دو طرف باید خشم را کنار بگذارند

وی هم‌چنین اظهار کرد: در آن طرف ایران نیز به چنین کاری نیاز دارد. در غیر این صورت همان تنش‌ها ادامه خواهد یافت و ایران از لحاظ اقتصادی آسیب بیشتری خواهد دید؛ زیرا ایالات متحده هنوز از نظر اقتصادی و اعمال زور  به دیگر کشورها قدرتمند است و می‌تواند فشار بر ایران را بیشتر ‌کند. هر دو طرف باید خشم را کنار بگذارند، این خشم پیشرفتی ایجاد نمی‌کند.

اروپا متحد آمریکاست

کریستوفر فررو در ادامه در مورد روابط اروپا و آمریکا گفت: با وجود بایدن اروپا و آمریکا متحدتر می‌شوند، حتی اگر اختلاف‌نظرهایی داشته باشند. اروپا متحد آمریکا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز