خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

از ظرفیت‌های مردمی برای مبارزه با کرونا استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۰۳

وزیر کشور در جلسه مبارزه با کرونا تاکید کرد: از همه ظرفیت های مردمی باید در روند مبارزه با بیماری استفاده شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: به فرمانداران می‌گویم موضوع سلامت، اولویت اول است، لذا از تمام ظرفیت‌ها برای مبارزه با کرونا استفاده کنید. از قوه قضائیه هم بخاطر همکاری دادستان‌ها برای حمایت از اعمال محدودیت‌ها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: فرمانداران باید هر روز، جلسه خاص این موضوع را داشته باشند و هماهنگی‌ها را انجام دهند. یک سیستم ارتباطی آماده می‌شود که فرمانداران باید در آن شرایط و تصمیمات را اطلاع دهند. همچنین باید فرمانداران چک لیست داشته باشند و کارها را با دقت دنبال کنند.

وی افزود: تصریح می‌کنم، تجمعی نباید باشد؛ هیچ رودربایستی با هیچ دستگاه یا فردی نداشته باشید و اگر موردی بود که توان ممانعت ندارید، بگویید وزیر کشور دستور داده است.

وزیر کشور گفت: به هیچ وجه آمارسازی نباید داشته باشید چرا که براساس آمارهای شما فرمانداران، آقای نمکی و همکارانش تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: از همه ظرفیت‌های مردمی باید در روند مبارزه با بیماری استفاده شود. تشکیل میز خدمت را بررسی کنید، اگر دستاورد خوبی دارد بگویید تسری یابد. از اصناف ضعیف حمایت کنید. 

رحمانی فضلی با تاکید براینکه به هیچ وجه آمارسازی و مخفی کاری نباید داشته باشیم، گفت: اینجا بحث جان مردم در میان است. سعید نمکی وزیر بهداشت بر مبنای آمارهای شما تصمیم می‌گیرد. آمار فوتی‌ها را کم ندهیم و «اگر فوتی‌ها و مبتلایان زیاد شد و به مواردی نیاز دارید، بگویید.»

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح جدید محدودیت‌ها، اظهارکرد: معاون اجتماعی را مسوول این کار کردم و این هفته باید با محوریت تعیین شده در قرارگاه درباره مشارکت‌های مردمی گزارش دهند. همه باید در قرارگاه فعال باشیم. در حوزه پیشگیری، درمان و نظارت باید در سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد)، احزاب هیات‌ها و تشکل‌ها، مشارکت مردم را داشته باشیم چون کار مال خودشان است.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌ها را باید جدی بگیریم. اگر تشکیل میز خدمت در برخی جاها دستاورد خوبی دارد، آن را تسری دهیم. اصناف و گروه‌های آسیب پذیر باید مورد حمایت قرار بگیرند اگر طرح اجرا نشود این صدمه استمرار خواهد یافت. سمن‌ها، خیرین و تشکل‌های مردمی باید در اجرای این طرح به ما کمک کنند.

رحمانی فضلی درباره تامین منابع مالی، گفت: آقای نمکی موضوع جرایم را گفتند که هرچه جریمه است بحث همین کمک‌ها می‌شود. اگر لازم بود از هر محلی که جابجایی ممکن است ما این کار را انجام می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مناطق حاشیه‌ای و روستاها در اولویت باشند، گفت: البته اولویت ما جایی است که بیشترین ابتلا و بستری را دارد. اما در حاشیه‌ها امکانات کم است. از روستاها که در آن امکان آزمایش کمتر است، غفلت نکنیم. بحث روستاها بر عهده بخشداران است. بخشداران در خدمات‌رسانی، معاینات، درمان و رعایت پروتکل‌ها باید به روستاها توجه داشته باشند.

رحمانی فضلی، مصوبات ستاد را در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی خواند و گفت: این مصوبات شاید یک پله هم از قانون بالاتر باشد. چون خود رهبر انقلاب فرمودند که مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.

وزیر کشور ادامه داد: در همه بخش‌های مختلف ضمانت‌ها، جرایم و تذکرات باید تهیه شود. می‌گویند دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی‌کنند این درست است! اتفاقا روز گذشته سه افتتاحیه و یک جلسه در تلویزیون دیدیم که در هر هیچ‌ یک از سه مورد پروتکل رعایت نشده است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: فرماندار و رییس شبکه بهداشت گاهی شانه به شانه نشسته بودند و مردم وقتی این صحنه‌ها را می‌بینند می‌گویند جدی نیست. در صف‌ها روغن نباتی توزیع می‌کنند این درست نیست.

وی،  خطاب به فرمانداران ادامه داد: شما در شهرستان اختیار هر امری که این پروتکل خوب اجرا شود را دارید؛ گشت‌ها را زیاد کنید. گزارش دادند ۹۰ درصد بانک‌ها پروتکل را رعایت کردند باید ۱۰۰ درصد رعایت کنند همان یک درصد و  ۵ درصد تاثیرگذاری منفی دارد.

رحمانی فضلی، بانک‌ها را محل شیوع ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: مدیرعامل بانک‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها را موظف کنید و اگر چنین نکردند همانند مغازه ها این بانک‌ها را هم پلمب کنیم. بنابراین به بانک‌ها باید دستورالعمل بدهیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه نسبت به اتباع غیرمجاز هم نیروهای انتظامی باید تلاش کنند اتباع غیرقانونی‌ را عودت دهند، گفت: به آنانی که قانونی در کشور ما هستند باید خدمات دهیم و از آنان بخواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم را تقویت کنید و کار را به خود مردم بسپارید و همه اینها به عنوان عملکرد خالصانه فرمانداران، روسای شبکه‌های بهداشت، همه دستگاه‌ها بسیج، صدا و سیما، هلال احمر و ناجا جزو نامه اعمال حسنه برای عاقبت به خیری خود و خانواده شان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز