خبرگزاری کار ایران

گزارش رویترز از جنبه‌های متفاوت تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای بایدن

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۶۸۰

رویترز در تحلیلی به تحریم‌های جدید آمریکا و شرایط آن‌ها در دولت بعد آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا، رویترز نوشت: عده‌ای از کارشناسان باور دارند که تحریم‌های جدید ترامپ در راستای این است که کار دولت بعدی برای لغو این تحریم‌ها سخت و دشوار شود. اما ممکن است این روند معکوس شود و این تحریم‌ها کمک کننده باشد.

«پیتر هارل» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در این مورد گفت: «یکی از دلایل اصلی تحریم‌های جدید تلاش برای سخت و دشوار کردن کار دولت بعد برای بازگشت به برجام است.»

بایدن به عنوان رییس جمهور اختیار لغو تحریم‌ها را دارد ولی باید هزینه زیادی بپردازد و روند طولانی را طی کند. هم چنین این امر به تلاش بیشتری نیاز دارد و در گروی طی روند بروکراتیک خواهد بود.

«هنری رم»  کارشناس ارشد در گروه اوراسیا گفت: «تحریم‌های جدید نمی‌تواند مانعی برای لغو تحریم‌ها در دولت بایدن ایجاد کند.»

«کوین بوک» پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: تحریم‌های جدید می‌تواند به عنوان وثیقه در زمان توافق با ایران برای بایدن به کار آید. بایدن می‌تواند از پیشنهاد رفع تحریم‌ها به عنوان ابزاری در مذاکرات با ایران  استفاده کند. بنابراین می توان گفت که تحریم ها می تواند از جنبه ای هم به بایدن کمک کند.

این در حالیست که الیوت آبرامز نماینده آمریکا در امور ایران در آخرین اظهارات خود مدعی شده بود که لغو تحریم ها برای بایدن کار آسانی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز