خبرگزاری کار ایران

سرمدی در نطق میان دستور:

به نمایندگان کارگری و تشکل‌های دانشجویی فرصت طرح دغدغه‌ها در تریبون مجلس را بدهیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۴۴۲

نماینده اسد آباد در مجلس گفت: چه ایرادی دارد از همین تریبون نماینده کارگران هپکو و آذرآب بیایند و درد دلهایشان را بگویند حتما باید صدایشان را در اعتراضات خیابانی بشنویم و بعد هم تحلیل‌های پر از کینه و نفرت و دروغ رسانه های دشمن را مشاهده کنیم.

به گزارش ایلنا، کیومرث سرمدی در صحن علنی امروز ( چهارشنبه، دوم مهرماه) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مراتب سربازی خود را به محضر رهبر معظم انقلاب اعلام می‌دارم و همچنین از مردم شهید پرور و شریف حوزه انتخابیه ام به واسطه حسن اعتماد و انتخاب اینجانب تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: در کنار تحریم‌های ظالمانه دشمن و مشکلات و مصائیت منتج از تصمیات غیرکارشناسی و حاصل از مدیریت‌های ناکارآمد داخلی و معیشت مردم به تبع آن فرهنگ و مناسبات خانوادگی و تعاملات اجتماعی را دچار چالش‌های جدی نموده است؛ لذا نه فرصت آزمون و خطا وجود دارد و نه اجازه انجام چنین کاری.

نماینده اسدآباد در مجلس اظهار کرد: نمی‌شود فرمایشات عزیز رهبری را در نامگذاری سال فقط در ایجاد نهضت بنویسم و آویزان کردن آن بر سر در ادارات خلاصه کنیم وقتی رهبری عزیزمان امسال از تحول خواهی و تحول سازی صحبت کردند باید مجلس اشاره‌ها را درک کند؛ یعنی در این چهل سال اخیر در کنار گام‌های استوارمان در حوزه‌های امنیتی، دفاعی، فناوری که عمدتا حاصل مدیریت‌های انقلابی بودند در حوزه‌های بسیاری نیز دچار مشکل هستیم و نیازمندیم تا تحول در مدیریت‌ها، ساختارها و همچنین تحولات نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شود.  

این نماینده مجلس تاکید کرد: چه ایرادی دارد از همین تریبون نماینده کارگران هپکو و آذرآب بیایند و درد دلهایشان را بگویند حتما باید صدایشان را در اعتراضات خیابانی بشنویم و بعد هم تحلیل‌های پر از کینه و نفرت و دروغ رسانه های دشمن را مشاهده کنیم. چه می‌شود اگر تشکل‌های شناسنامه دار دانشجویی فرصت پیدا کنند از تریبون خانه ملت سخن بگویند، نقد کنند و مورد تفقد قرار بگیرند ما هم در دانشگاهها و کارخانه ها حضور پیدا کنیم تا دیگر شاهد بر باد رفتن سرمایه های مادی و انسانی کشور نباشیم مگر رهبری معظم تریبون بیت را بارها در اختیارشان نگذاشتند؟

سرحدی عنوان کرد: لازم میدانم به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه ام نکاتی را مطرح کنم و امیدوارم مورد توجه قرار بگیرند، من از دیار سیدجمال الدین اسدآبادی، زادگاه مصلح بزرگ شرق می آیم و هرچند از محضر آن عزیز باید عذرخواهی کنم که مجموعه یادمان او و اطرافش سالهاست نیمه کاره مانده و رها شده و بیشتر شبیه به یک مخروبه می ماند که همین جا از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی در این خصوص تقاضای ویژه دارم رسیدگی کنند یادمان می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری و مرکزی برای سید جمال پژوهان باشد.

وی مطرح کرد: در خانه ملت از زبان مردم فرهیخته مردم اسد آباد از مشکلاتی می گویم که سالها انبار شده و ضمن تشکر از از زحمات مدیران اجرایی و نمایندگان ادوار گذشته، اما چهره شهر همان چهره ۲۰ یا ۳۰ سال پیش است و عمران و آبادانی شهر نیاز به توجه بیشتری دارد.

نماینده اسدآباد گفت: وزیر کشور بخش پیر سلمان اسدآباد به مرکزیت آجین بیش از ده سال از تاسیس آن می‌گذرد اما نمایندگی اکثر ادارات هنوز در آنجا مستقر نشده اند و مردم گاه باید مسافت‌های طولانی را طی کنند و برای یک کار کوچک اداری به مرکز شهرستان بیایند.

وی تاکید کرد: جناب آقای رحمانی فضلی! اما پالیس شهر جدیدی که در آستانه انتخابات فقط روی کاغذ مجوز گرفته و بعد از حدود ۷ ماه دریغ از اختصاص کد شهری است. حساب دهیاری هایی که تبدیل به شهر پالیس شده اند مسدود گردیدند و کارهای عمرانی در حد روستا نیز متوقف شده و عملا نشانی از شهر شدن وجود ندارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: سرپرست محترم وزارت صمت ذوب آهن غرب کشور عملا سودی عائد مردم اسدآباد نکرده است در این مجموعه اکثرا نیروهای غیر بومی جذب شده اند و شاهد حضور مدیران و کارشناسان پروازی و غیر بومی در آنجا هستیم. تاسیسات عظیم چدن سالها تعطیل است و مردم اسد آباد که شهرشان فاقد هرگونه درآمدی پایداری است سالهاست یک سوال بزرگ بی پاسخ دارند که چرا مالیات و عوارض قانونی پرداخت های همین کارخانه ریالی عائد این شهرستان نمی شود؟

سرمدی گفت: وزیر راه و شهرسازی شهر من قطب بزرگ حمل و نقل است و بخش عظیمی از ناوگان حمل و نقل کشور مرهون رانندگان و کامیوندارن شهرستان اسدآباد است رانندگانی که گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان طلب می کنند و از هزینه های روبه رشد به شدت نگرانند.

نماینده اسدآباد در مجلس تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی! شهرستان اسد آباد در برخی از محصولات مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی و چغندر قند در کشور صاحت رتبه است اما کشاورزان در نتیجه نبود حمایت‌های لازم در زمان برداشت زحمت چندین ساله خود را بر باد رفته می‌دانند و از کرده و کشته خود پشیمانند و نه بازار فروشی در می یابند و نه سودی در خور! البته در این زمینه از استاندار محترم و همچنین سرمایه گذار محترم جهت راه اندازی مجدد تنها کارخانه رب اسد آباد به عنوان یک راه حل موقت تشکر می‌کنم.

وی  ضمن تشکر از وزیر بهداشت به مشکلت بیمارستان شهرستان اشاره و اظهار کرد:  از دکتر نمکی به جهت همراهی صمیمانه و دستورات موثرشان در رفع مشکلات شهرستان تشکر صمیمانه دارم اما تنها بیمارستان شهرستان توان سرویس دهی به ۱۱۰ هزار جمعیت شهرستان را ندارد.

وی بیان کرد: ضمن تشکر از نوبخت که در  مسافرت اخیرشان به استان توجه جدی به شهرستان در حوز شهری داشتند، اما در خصوص تسریع در اجرای کنار گذر معطل مانده و عمران شهری و دگرگون سازی چهره شهر اسدآباد حمایت های لازم مورد تقاضا است.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان تاکید کرد: معیشت فرهنگیان و راهکار مناسب جهت حل مشکلات نیروهای نهضتی، حق التدریس و پیش دبستانی و مدارس غیر دولتی و خرید خدمتی باید مورد توجه ویژه مسئولان وزارت آموزش و پرورس و سازمان امور استخدامی قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اینجانب از زمان نمایندگی مردم بنای تعامل جدی و شایسته با دولتمردان در جهت خدمت به مردم داشته و البته مجلس هم حتما جایگاه نظارتی خود را بیش از پیش دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز