خبرگزاری کار ایران

زنگنه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:

امروز روز بررسی عملکردهاست نه روزمه‌ها/ شجاعت مقابله با مافیاها را در مدرس خیابانی ندیدیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۷۵۲

نماینده تربت حیدریه، گفت: اقتصاد امروز کشور ما در دست مافیاهای مختلفی است هم در صنعت، هم معدن و هم کالاهای اساسی، ما امروز به یک وزیر شجاع نیاز داریم، کسی که بتواند با این مافیاها برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن زنگنه نماینده حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس صبح امروز چهارشنبه در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت، در مخالفت با حسین مدرس خیابانی در سخنانی گفت: مخالفت امروز ما با شخص آقای مدرس خیابانی نیست، مخالفت با عملکرد یک ساله بزرگترین وزارتخانه دولت است که معیشت و تولید به آن گره خورده است و متاسفانه آقای مدرس خیابانی شما به عنوان قائم مقام سهم بزرگی در آن دارید. بپذیرید که نمی‌توان عملکرد شما را نادیده گرفت، رزومه شما رزومه خوبی است اما امروز روز بررسی رزومه‌ها نیست، روز بررسی عملکردها است.

وی ادامه داد: چند دهه است که تولید ایران توسط بخش بازرگانی و واردکنندگان به گروگان گرفته شده است، می‌دانید معرفی شما به عنوان وزیر صمت، به چه منظور است؟ دولت اصرار داشت که وزارت بازرگانی از صنعت و معدن جدا شود و از آنجا که مجلس مقاومت کرد در نهایت آقای مدرس خیابانی به عنوان قائم مقام در وزارت صمت منصوب شد و نقش همان وزیر بازرگانی را ایفا کرد و در این حوزه از وزیر سلب اختیار شد.

زنگنه در ادامه اظهار داشت: در طول این ۱۵ ماه حضور شما چه ارزهایی برای واردات اختصاص یافت، آیا شما در این خصوص باید پاسخگو باشید یا نه؟ در این مدت شما طرفدار اتاق بازرگانی و واردکنندگان بوده‌اید.

وی افزود: در اینجا سوال این است که چرا باید واردات شیرخشک ممنوع باشد؟ چرا صادرات شیر و لبنیات ممنوع است؟ شما در کمیسیون گفتید که در این سه ماه ۹۵درصد از وقت را صرف بازدید از بخش‌های تولیدی کرده‌اید، این وقت گذاشتن‌ها چه آورده‌ای داشته است؟ در بخش فولاد آیا انحصارها شکسته شد؟ کنسانتره و گندله در اختیار چه کسانی است؟ با توجه به همه این مواردی که گفته شد تصور ما این است که حضور شما در وزارتخانه با منافع بخش جهش تولید منافات دارد.

نماینده تربت حیدریه با اشاره به افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر، بیان داشت: در حوزه بازار امروز ملت ایران که شنونده این مذاکرات هستند باید قضاوت کنند، شما فرمودید علت افزایش‌ها در بازار شاخص‌های اقتصادی کلان است، حال به ما بگویید ملت و مجلس باید از چه کسی سوال کنند؟ اگر بپذیریم افزایش قیمت‌ها به جهت جهش شاخص‌های کلان اقتصادی بوده است که اینطور نیست، علت اختلاف قیمت از درب کارخانه تا بازار را هم برعهده شاخص‌های اقتصادی بگذاریم؟ همان خودروسازی که شما فرمودید خودروساز هنوز در حال ضرر است و قیمت‌ها باید افزایش یابد چرا باید قیمت درب کارخانه با بازار ۴۰درصد تفاوت داشته باشد؟ یا در فولاد چرا چند درصد تفاوت است؟ میان قیمت درب کارخانه و قیمت بازار؟

وی ادامه داد: نکته دیگر این که اقتصاد امروز کشور ما در دست مافیاهای مختلفی است هم در صنعت، هم معدن و هم کالاهای اساسی، ما امروز به یک وزیر شجاع نیاز داریم، کسی که بتواند با این مافیاها برخورد کند و متاسفانه ما در این سه ماه در شما این ویژگی را ندیدیم و اگر امروز به مدرس خیابانی رای دهیم هیچ پاسخی برای ملت ایران نداریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز