خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

سران نظام یکبار برای همیشه درباره «FATF» تصمیم بگیرند/ تنش‌های سیاسی هیچ منفعتی برای مردم ندارد/ تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۰۶۳

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:تنش‌های سیاسی هیچ منفعتی برای مردم و نظام ندارد امروز تنها عامل وحدت و اتحاد و همدلی توزیع ثروت عادلانه بین مردم است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تصمیم‌گیری در خصوص«FATF» و گمانه‌زنی‌هایی که این روزها درباره ضرورت تجدیدنظر درباره این لوایح مطرح می‌شود، گفت: لوایح «FATF» همچنان مورد مناقشه است و مسئولان و مقام‌های مختلف هر کدام درباره‌اش دیدگاه و نظری دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که در حال حاضر مهم است، منافع ملی ماست که بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد، بنابراین تصمیم‌گیری درباره «FATF» باید به گونه‌ای صورت گیرد که به نفع منافع ملی و مردم باشد.

وی با بیان‌ این‌که اختلاف بر سر «FATF» از گذشته تا به امروز مطرح بوده است، بیان کرد: باتوجه به اینکه طرف اصلی ما اروپایی‌ها هستند و در این زمینه با ما رک و راست نبودند، برای همین به نظر می‌رسد تا به امروز «FATF» دستاوردی نداشته است؛ بنابراین باید دیدگاه دقیقی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

نماینده قصر شیرین و سر پل ذهاب خاطرنشان کرد: زمانی دولت و مجلس درباره «FATF» اظهارنظر کردند اما خب به نتیجه‌ای نرسید. در حال‌حاضر امیدوارم اگر مقتضای نظام این است که مجددا مورد بررسی قرار گیرد، این کار انجام شود و یک بار برای همیشه این بحث پایان داده شود و آنچه که به نفع منافع ملی و مصلحت نظام است، صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته به یاد داشته باشید هر گاه که ما در مسئله «FATF» در راستای صحبت‌های طرف مقابل قدم برداشتیم، آنها بحث‌های دیگری را مطرح کردند که این امر مشکلی از ما حل نمی‌کند، از این جهت باعث شدند ذهنیت مثبتی در ما در این خصوص به وجود نیاید.

وی با اشاره به این‌که تصمیم‌گیری نهایی بر عهده سران نظام و حاکمیت است، اظهار داشت: در مجموع جایگاه این موضوع میان سران سه قوه است که جایگاه قانونی و اختیارات کافی دارند. جلسات این سران و تصمیم‌گیری‌هایشان کاملاً حاکمیتی و قانونی است.

حیدری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور اعلام کرد این‌ روزها شرایط سختی داریم، چه اقدامی برای عبور از این شرایط باید انجام داد، عنوان کرد: بله شرایط سختی برای مردم و کشور وجود دارد. اعتقاد دارم با توجه به منابعی که ایران دارد می‌توانیم با همراهی، همدلی، وحدت و اعتماد بسیاری از مسائل و موضوعات اقتصادی و معیشتی را که امروز مردم را نگران کرده است، از میان برداریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشور ما منابع دارد اما مدیریت منابع ندارد، امروز تیم اقتصادی دولت ضعیف است و باید بپذیریم که در این تنش‌های اقتصادی ما به یک تیم قوی‌تر نیاز داریم.

وی ادامه داد: این‌که چرا مدیریت کشور به این حال و روز افتاده است، به تصمیم دولت و مجلس در گذشته بازمی‌گردد. در حال حاضر هم دیر نیست و می‌توان تیم اقتصادی دولت را ترمیم کرد و ظرفیت‌های داخلی را با منابع و مدیریت درست به سرانجام رساند.

حیدری تاکید کرد: قابل کتمان نیست که حوزه اقتصاد و معیشت مشکلاتی دارد که باید حل و فصل شود، بدترین شرایط برای کشور این است که ما با توجه به منابعی که داریم، نتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای جهان اقتصادشان وابسته به نفت نیست ما هم باید با توجه به این‌که نفت‌مان تحریم است، به این سمت برویم که اقتصادمان را از نفت جدا کنیم.

نماینده سرپل ذهاب و قصر شیرین افزود: ۱۰ سال است که تاکید می‌کنیم نگاهمان به اقتصاد باید به دور از نفت باشد. مقام معظم رهبری بارها و بارها این موضوع را تاکید کردند، بنابراین دولت و مجلس باید در این زمینه فکر اساسی کنند.

وی گفت: شرایط کشور به سمت و سویی رفته است که امروز بیشتر از هر چیزی نیاز به مدیران واقعی و توانمند داریم، حال می‌خواهد هر نگاه و نگرشی داشته باشند از هر جناح و گروه سیاسی بیایند امروز حل مسائل اقتصادی بسیار مهم است. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تنش‌های سیاسی هیچ منفعتی برای مردم و نظام ندارد، امروز تنها عامل وحدت و اتحاد و همدلی، توزیع ثروت عادلانه بین مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز