خبرگزاری کار ایران

«جهان در حال گذار»؛ دومین سلسله سخنرانی ظریف در دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۸۳۷

بخش دوم سخنرانی ظریف در مورد «جهان در حال گذار» ، در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، پنج سخنرانی تخصصی و مجازی را با سخنرانی "محمدجواد ظریف"، دانشیار گروه مطالعات آمریکای شمالی دانشکده مطالعات جهان، با عنوان «جهان در حال گذار» به‌طور پخش زنده در اینستاگرام برگزار می‌کند.

وزیر خارجه ایران در نشست اول خود روز دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹، امروز ساعت ۵ بعد از ظهر در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، به بررسی اهمیت دوران گذار پرداخت.

سخنرانی دوم ظریف به بررسی ویژگی‌های دوران گذار اختصاص خواهد داشت و مفاهیم مطرح در این عرصه، مفاهیم جدید متعاقب آن و تعریف هر یک و مباحث نظری آن را بررسی خواهد کرد.

ظریف در سخنرانی سوم، تحلیلی از انتقال قدرت را ارائه خواهد کرد و به ذکر منابع و مراکز جدید قدرت، بازیگران جدید و نقش و چالش‌های آن‌ها خواهد پرداخت.

سخنرانی چهارم این استاد مطالعات آمریکای شمالی، به پایان هژمونی اختصاص خواهد داشت و هژمونی‌های منطقه‌ای و جهانی، نبرد قدرت‌های بزرگ و مطرح جهانی و ظهور قدرت‌های جدید را بررسی خواهد کرد.

و در سخنرانی پنجم و آخر، ظریف به ایران و تغییرات جهانی خواهد پرداخت.

این سلسله‌سخنرانی‌ها به زبان انگلیسی و به ‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

این سخنرانی‌ها به صورت زنده در آدرس iranian_studies_ut@  پخش می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز