خبرگزاری کار ایران

همایش تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در دستگاه قضا با محوریت شورا‌های حل اختلاف برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۳۸

همایش تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در دستگاه قضا با محوریت شورا‌های حل اختلاف صبح امروز با حضور سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور، اسماعیل حسن زاده معاون قضایی دادگستری استان تهران و غلامرضا مهدوی رییس شورا‌های حل اختلاف استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رییس شورا‌های حل اختلاف استان تهران در همایش تبیین گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع شورا‌های حل اختلاف، اظهار کرد: در یکی از بند‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است، مشارکت مردمی در ابعاد مختلف را بیان فرمودند.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان تهران با اشاره به اینکه مصداق این فعالیت‌های نیکوکاری می‌تواند اقدامات شورا‌های حل اختلاف باشد، عنوان کرد: اعضای شورا از جنس مردم هستند و شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است. اصلاح ذات البین بهترین نوع نیکوکاری است و شورا‌های حل اختلاف از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت: ۳۴ مجتمع در شهر تهران را به عنوان پایگاه بسیج قرار دادیم و ابلاغ فرماندهی پایگاه بسیج شورا‌ها همزمان با هفته قوه قضاییه برای سرپرستان صادر شد.

مهدوی افزود: در سنگر شورا‌ها با تفکر بسیجی و انقلابی، اقدامات و تحولات اساسی بعمل آمده و فکر بسیجی و جهادی بیش از پیش پویا و احیا گشته است.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان تهران نتیجه این اقدامات جهادی را کاهش ۱۰ هزار پرونده از شعب رسیدگی در شورا‌های حل اختلاف عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۶۱ شعبه ویژه صلح و سازش در کنار دادسرا‌ها، زندان‌ها، اتحادیه‌های صنفی و تولیدی، شهرک‌های صنعتی و بقاع متبرکه مستقر شده است.

وی گفت: در ۱۹ دادسرا، ۲۶ شعبه ویژه صلح و سازش ایجاد که حدود ۴۸ درصد پرونده‌های ارجاعی کیفری به این شعب با صلح و سازش مختومه شده است.

 

اسماعیل حسن زاده، معاون قضایی دادگستری استان تهران نیز در ادامه مراسم، گفت: آن قدر مردم ارزش دارند که در فرهنگ قرآنی، فرهنگ انقلاب اسلامی، در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، اولیای دین و ائمه معصومین، مردم در صف اول تکریم در نظام هستی هستند و آنقدر مهم که تمام خطاب‌های قرآن و سفارشات برای خدمت به مردم است.

وی افزود: تفکر بسیجی یکی از میوه‌های مردمی انقلاب است که اگر این میوه مردمی نبود چه بسا در خیلی از این بحران‌ها که برایمان ساختند پیروز از میدان بیرون نمی‌آمدیم، خداوند مردم را اصل میداند.

معاون قضایی دادگستری استان تهران تصریح کرد: بارزترین میوه انقلاب اسلامی در کسوت مردمی، بسیج می‌شود و قوه قضاییه نیز توانسته است جلوه مردمی از خود نشان دهد و جلوه مردمی دستگاه قضا؛ شورا‌های حل اختلاف است یعنی حل مشکل مردم به دست مردم.

وی اضافه کرد: شورا‌های حل اختلاف از جنس مردم است. حضور بسیج و شورا بسیار خرسند کننده و مایه امیدواری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز