خبرگزاری کار ایران

سروری در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش می‌کنیم مجلس را از سیاسی‌کاری دور نگه داریم/ مجلس باید آرایش خدمتی بگیرد/ از ظرفیت شورای ائتلاف برای کمک به کمیسیون‌ها استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۵۸۶

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: شورای ائتلاف تلاش خواهد کرد تا با ارائه هشدارهای لازم به نمایندگان خود آن‌ها را از چالش‌ها و رقابت‌های سیاسی برحذر دارد تا بتوانند با کار کارشناسی وعده‌های خود را عملی کنند.

پرویز سروری فعال سیاسی اصولگرا و دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین فعالیت‌های این شورا، گفت: تلاش شورای ائتلاف این است که مجلس یازدهم را در خط اقدامات کارشناسی قرار دهد و از حاشیه‌سازی‌های سیاسی پیشگیری کند.

وی ادامه داد: شورای ائتلاف تلاش خواهد کرد تا هشدارهای لازم را به نمایندگان خود بدهد تا آن‌ها به جای چالش‌ها و رقابت‌های سیاسی، مباحث کارشناسی را مبنا قرار داده و وعده‌هایی که داده‌اند را اجرایی کنند. شورای ائتلاف معتقد است که مجلس باید ضمن پرهیز از سیاسی‌کاری و بحث‌های سیاسی، آرایش خدمتی بگیرد تا برای اجرای شعارها و اهداف خود موفق عمل کند.

نماینده اسبق مجلس در ادامه اظهار داشت: مردم امروز به دلیل ناکارآمدی‌ها مشکلات متنوعی دارند و توقع آن‌ها این است که نمایندگان وقت خود را برای خدمت قرار دهند، در نتیجه مجلس یازدهم حتما باید تلاش مضاعفی را انجام دهد و این تلاش مضاعف صورت نمی‌گیرد مگر اینکه خود را از مباحث و چالش‌های سیاسی جدا کند.

وی افزود: به نظر من اگرچه خود نمایندگان هم این نیت را دارند که تلاش و کار جدی را در اولویت برنامه‌های خود داشته باشند و در همین ابتدای کار هم آغاز و روند خوبی داشتند اما در کنار آن‌ها شورای ائتلاف هم باید به صورت دائم به عنوان دلسوز در کنار مجلس یازدهم باشد، تا ان‌شاءالله با ارائه عملکرد مناسب رضایت مردم جلب شود.

سروری در بخش دیگر با تاکید بر لزوم ارائه مشاوره‌های کارشناسی و تخصصی به مجلس یازدهم، بیان داشت: نکته بعد بحث کارشناسی است، یعنی  با توجه به اینکه شورای ائتلاف 312 نفر کاندیدا در تهران داشته است و در کل کشور هم این عدد خیلی بیشتر از این بوده است، می‌توان گفت اکنون شورای ائتلاف و مجلس یازدهم یک لشکر کارشناسی در کنار خود دارد که این افراد غالباً توانمندی‌های تقریبا هم وزن یک نماینده را داشتند، منتها مثلا در تهران به این دلیل که تنها امکان انتخاب 30 نفر را داشتیم، امکان حضور آن‌ها فراهم نشد.

وی ادامه داد: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از این ظرفیت هستیم و امید داریم که از ظرفیت این نیروهای کارشناس، نخبه و توانمندی که حضور دارند، برای کمک به کمیسیون‌های مجلس، استفاده شود.

فعال سیاسی اصولگرا در خصوص ادامه فعالیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و انتخابات آتی شوراهای شهر، ابراز داشت: در خصوص بحث آینده ما باید نحوه عملکردمان را آسیب‌شناسی کنیم، بی تردید کار ما در انتخابات 98 بی‌اشکال نبوده و نمی‌توانیم مدعی باشیم که همه عملکرد ما در همه سطوح اگرچه محصول خوب و نتیجه مقبول بوده، بینقص بوده است. لذا برای اینکه بهتر نسبت به گذشته عمل کنیم، باید نقاط قوت و ضعف خود را بررسی و شناسایی کنیم تا با برنامه‌ریزی نقاط ضعف را پوشش داده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی افزود: در این دوره به دنبال آن هستیم که به التهابات سیاسی یا انتخاباتی دامن نزنیم و بیشتر به مباحث تشکیلاتی و درون گروهی بپردازیم.

نماینده اسبق مجلس در خصوص انجام برخی نطق‌های تند علیه دولت آن هم در ابتدای آغاز به کار مجلس، گفت: مجلس یازدهم به دنبال این نیست که دولت را به چالش بکشد؛ چراکه ایجاد چالش با دولت در این شرایط برای مردم هزینه تولید کرده و نفعی برای کشور ندارد اما به دنبال این است که دولت مستقر را در فرآیند خدمتی قرار دهد.

وی ادامه داد: امروز مجلس باید یک تعامل با دولت داشته باشد، البته این در صورتی است که دولت هم بپذیرد، شرایط تغییر کرده و باید متناسب با این تغییر حرکت کند. به نظر من هم مجلس و هم دولت باید تلاش کنند تا با هم‌افزایی، همدلی و همکاری در یک سال آینده کنار یکدیگر قرار گیرند تا ان‌شاء‌الله در کارنامه دولت و مجلس، خدمت به مردم درج شود.

سروری در ادامه بیان داشت: نکته دیگری هم وجود دارد و آن این است وقتی یک مجلس در آغاز کار خود قرار دارد، طبیعی است که مواضعی را اعلام می‌کند، وقتی جناح سیاسی و افکار و دیدگاه‌های مجلس با دولت متفاوت است، این اختلاف‌نظرها طبیعی است و نباید در همین ابتدای کار اینچنین تلقی شود که مجلس دارد با دولت وارد تنش می‌شود، مجلس یازدهم دارد انتظارات خود را از دولت بیان می‌کند.

وی افزود: اینکه مجلس یازدهم علیرغم اینکه می‌توانست انتخابات ریاست را چند روز بعد مطرح کند، اما به سرعت در روز بعد از افتتاحیه جلسه را تشکیل داد تا ساماندهی مجلس را به سرعت در دستور قرار دهد، نشان می‌دهند که مجلس یازدهم تلاش دارد که با سرعت در کارها وارد شده و آن‌ها را به نتیجه برساند، البته من قصد ندارم که بگویم همه چیز در بهترین شرایط خواهد بود اما قطعا مجلس یازدهم تلاش می‌کند تا متفاوت باشد و فعالیت و روند مثبتی را به جامعه نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز