خبرگزاری کار ایران

فیروزی پور در نطق میان دستور:

فساد اداری و اقتصادی از آفت‌های اصلی سیستم‌های حکومتی است/ مردم از باندبازی‌ها و شعارهای پوچ سیاسی خسته شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۷۳

نماینده مردم قمصر تاکید کرد: رانت‌خواری، فساد اداری و اقتصادی یکی از آفت‌های اصلی سیستم‌های حکومتی است که متاسفانه برخی فسادها و قانون‌گریزی‌ها در سال‌های گذشته باعث بی‌اعتمادی بخشی از مردم و سوء استفاده معاندین و مخالفان انقلاب و نظام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله فیروزی‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۱۵ خرداد و شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: همانگونه که مستحضرید در روزهای نخست حضور در سنگر قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون، در مجلس یازدهم قرار داریم، خداوند را شاکریم که با حسن اعتماد مردم حوزه انتخابیه مردم نطنز، قمصر و بادرود این موهبت گران بها در اختیار بنده قرار گرفت تا بتوانم در پیشبرد آرمان‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری و در راستای مطالبات به حق ملت ایران کوشا باشیم، امیدوارم قدر لحظاتی که چون برق و باد می‌گذرد را بدانیم تا در فردا روزی که با چشم برهم زدنی فرا می‌رسد، در پیشگاه خداوند و مردم و شهدا روسفید باشیم.

نماینده مردم قمصر، بادرود و نطنز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آغاز مجلس یازدهم می‌تواند فتح الفتوحی باشد در عرصه قانون گذاری و طرحی نو در عرصه نظارت بر حسن اجرای قانون، این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه با پیگیری انقلابی خادمان ملت و رهایی از نگاه لیبرالیستی درحوزه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون، ترجیح دادن منافع ملی کشور بر منافع فردی، قومی، قبیله‌ای و منطقه‌ای.

وی افزود: بی‌شک بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌‎های اقتصادی و بی عدالتی‌ها و تبعیض‌های موجود ناشی از عدم توجه کافی به حوزه نظارت بر اجرای قانون بوده است. آن جا که معمار کبیر و فقید انقلاب اسلامی از مجلس به عنوان راس امور یاد می‌کند و یا مجلس را عصاره فضائل ملت می داند. پس باید برای اصلاح قانون و ریشه کنی فساد و ناکارآمدی در کشور فتح‌الفتوحی در مجلس صورت گیرد تا این قوه تقیین لقب فتح خرمشهر دیگر را به خود گیرد.

فیروزی پور ادامه داد: امروز این ماموریت سنگین بر عهده همه ما نمایندگان مجلس است که اکثریت آن با شعار انقلابی و با تفکر انقلابی‌گری پا به عرصه گذاشته‌ایم و باید ما نمایندگان، این مهم را اولویت کاری و دغدغه اصلی خود بدانیم. امروز بایستی در این شرایط حساس جامعه با حفظ روحیه انقلابی و در راستای منویات مقام معظم رهبری گام های اساسی برای مردم برداریم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود برای مجلسیان تاکید بر دو رسالت اصلی مجلس؛ یعنی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون داشتند و فرمودند این دو مسئولیت سنگین باید در مسیر تحقق اولویت‌های اصلی جامعه یعنی اقتصاد و فرهنگ باشد. اقتصاد مبتنی بر عدالت با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و فرهنگی و برخاسته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، که امیدوارم در این مسیر سربلند باشیم تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب با دست خویش مجلس را به راس امور بازگردانیم.

وی افزود: بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد، مردمی این چنین قدرشناس و وفادار شایسته رفاه بیشتری هستند و ما نمایندگان مردم باید آرامش، رفاه و عزت را به ایرانیان عزیز هدیه کنیم. امروز مردم عزیز ایران از باند بازی‌ها و شعارهای پوچ سیاسی خسته شده‌اند ولی وفادار به اصول انقلاب و نظام بوده و مطالبات جدی در حوزه اشتغال، معیشت، اقتصاد و سلامت دارند که می‌توان با تکیه بر عقلانیت توأم با مدیریت جهادی و با استفاده از دانش، تخصص و تعهد نیروهای جوان انقلابی و تجارب نیروهای گراسنگ، رسالتمان را به مردم و نظام ادا کنیم.

فیروزی پور اظهار داشت: رانت‌خواری، فساد اداری و اقتصادی یکی از آفت‌های اصلی سیستم‌های حکومتی است که متاسفانه برخی فسادها و قانون گریزی‌ها در سال های گذشته باعث بی‌اعتمادی بخشی از مردم و سوء استفاده معاندین و مخالفان انقلاب و نظام شده است.

نماینده مردم قمصر، بادرود و نطنز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز خیل عظیمی از جوانان تحصیلکرده و مومن این روزها به تصمیمات و تدابیر سه قوه چشم دوخته اند، پس باید با تمام توان در راستای ساماندهی اقتصاد و مقابله با فساد و نظارت دقیق بدون حب و بغض تلاش کنیم.

وی افزود: همکاران ارجمند بنده از حوزه انتخابیه نطنز، بادرود و قمصر افتخار نمایندگی مردم را به دست آورده‌ام، منطقه‌ای سرشار از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و مذهبی و با اقلیمی متفاوت کوهستانی و کویری و با مردمانی وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی که به لطف استقرار این نظام مقدس، در چهار دهه گذشته پیشرفت‌ها و دستاوردهای چشمگیری در این حوزه انتخابیه شاهد بوده‌ایم، اما همچنان مردم درگیر برخی تنگناها و موانع و مطالبات جدی در حوزه‌های مختلف می‌باشند که نیازمند حمایت جدی مسئولین اجرائی در سطح ملی و استانی هستند.

فیروزی پور ضمن تقدیر و تشکر از اسلامی وزیر راه و شهرسازی و دعوت از وی جهت بازدید از راه‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه، ادامه داد: از وزیر مربوطه تقاضای بهسازی راه‌ها بویژه تکمیل باند دوم جاده ترانزیت بادرود به کاشان (معروف به جاده مرگ) و تقویت و تجهیز ایستگاه راه آهن بادرود را دارم.

نماینده مردم قمصر، بادرود و نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهرستان نطنز و بادرود و به طور کلی استان اصفهان، استفاده از آب شرب سالم بوده که متاسفانه بیش از ده سال از این پروژه انتقال آب اصفهان به نطنز نیمه تمام مانده که نیازمند حمایت ویژه وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه جهت تکمیل این پروژه می‌باشد.

وی با اشاره به نیازمندی‌های حوزه انتخابیه، افزود: ایجاد زیرساخت مناسب جهت تقویت حوزه گردشگری در شهر قمصر پایتخت گل و گلاب و شهرهای کامو و جوشقان و حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این بخش، تکمیل پروژه ملی فاضلاب شهری جوشقان و کامو که از آرزوهای دیرینه این مردم می باشد و همچنین احداث مخزن ذخیره آب شرب کامو و چوگان، تقویت زیرساخت گردشگری و توریست مذهبی و اقلیمی در باغ شهر تاریخی نطنز، بادرود، خالدآباد و امامزاده آقا علی عباس(ع) از جمله نیازمندی‌های حوزه انتخابیه است.

فیروزی‌پور ضمن تقدیر و تشکر از مدافعان سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: خواستار توجه جدی وزارت بهداشت به حوزه سلامت در کل حوزه انتخابیه هستم، تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز، تجهیز بیمارستان فاطمیه بادرود و تجهیز مراکز درمانی خالدآباد، قمصر، کامو، جوشقان، طرق رود و خانه‌های بهداشتی روستاها بویژه روستای آریسمان و ده‌آباد از خواسته‌های مردم حوزه انتخابیه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولیدی و حمایت از توسعه کشاورزی مدرن با استفاده از تغییر الگوی کشت و آبیاری قطره‌ای و لایه روبی و بهسازی قنوات و ایجاد زیرساخت صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری که از مهمترین مطالبات مردم حوزه انتخابیه می‌باشد.

وی افزود: تقویت شهرک‌ها و نواحی صنعتی شجاع آباد ، اوره ، سرآسیاب ، بادرود ، قمصر ، کامو و جوشقان محل حوزه انتخابیه در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید از دیگر انتظارات حوزه انتخابیه است.

فیروزی‌پور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم در ایجاد وخلق حماسه دوم اسفند ۹۸، گفت: از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از وزارت کشور، هیات های اجرائی، بازرسی، نظارت و نیروهای نظامی و امنیتی به ویژه شورای محترم نگهبان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز