خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

اعمال فشارها بر ایران، بیانگر ناتوانی آمریکاست/ لغو معافیت‌های هسته‌ای نمی‌تواند اجرای پروژه‌های تهران را متوقف کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۸۹۲

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تصمیم اخیر آمریکا انتقاد و تاکید کرد که لغو معافیت‌های هسته‌ای نمی‌تواند اجرای پروژه‌های تهران را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد لغو معافیت‌ تحریم‌ها در رابطه با تأسیسات هسته‌ای گفت: باید این اقدام جدید ایالات متحده و عواقب آن را مورد ارزیابی قرار داد. اگر واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم، لغو معافیت‌ها می‌تواند باعث کندی روند اجرای پروژه‌های مهم بازسازی تأسیسات هسته‌ای ایران که پایه و اساس برجام را تشکیل می‌دهند، شود، ولی نمی‌تواند اجرای آنها را متوقف سازد.

وی در ادامه تأکید کرد: مسلماً ما این اقدام آمریکا را محکوم می‌کنیم. جامعه جهانی بارها با قاطعیت از واشنگتن خواسته است تا به انجام تعهدات در چارچوب توافق هسته‌ای متعهد باشد، ولی در عوض، ما شاهد دشمنی نهادهای سیاسی آمریکایی با ایران هستیم.

زاخارووا افزود: اعمال فشارها بر ایران، بیانگر ناتوانی آمریکا در حل‌وفصل مؤثر وظایف پیچیده و گسترده در این رابطه است. چنین اقداماتی، در واقع به تلاش مقام‌های واشنگتن برای داشتن موقعیت رهبری در جهان پایان می‌دهد.

وی  افزود: کشورهای باقی‌مانده در برنامه جامع اقدام مشترک، درباره برنامه هسته‌ای ایران، با یکدیگر در تماس هستند و به حل‌وفصل تمامی موضوعات مرتبط با برجام می‌پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز