خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در تاجیکستان:

امنیت پایدار در منطقه با پایان دادن به اشغال فلسطین ممکن است

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۰۹۱

سفیر کشورمان در تاجیکستان گفت: آرامش پایدار در منطقه جز با حل و فصل مسائل اساسی فلسطین از جمله پایان اشغال سازمان یافته فلسطین محقق نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدتقی صابری در پیامی به مناسبت روز قدس اظهار داشت: اعلام روز جهانی قدس (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان) توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار  فقید نظام جمهوری اسلامی ایران، با هدف یادآوری ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم در محاصره و آواره فلسطین و ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای آزادسازی قدس شریف، نخستین قبله و سومین حرم شریف مسلمانان و ریشه‌کن کردن این رژیم جعلی و غده سرطانی است.

وی افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین، مکرر مرتکب تجاوز و جنایت وحشیانه علیه صاحبان اصلی این سرزمین شده است و این سیاست را با احداث و گسترش شهرک های صهیونیست نشین و کشتار و بی خانمان کردن بسیاری از مردم مظلوم فلسطین، هتک حرمت مسجد الاقصی، محاصره نوار غزه و ادامه آن و الحاق غیرقانونی سرزمین های جولان ادامه داده و اکنون نیز به دنبال اشغال قسمت های بزرگتری از کرانه باختری است.

وی تاکید کرد: البته باید اقدام رژیم آمریکا در حمایت از رژیم جعلی و کودک کُش صهیونیستی در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت، به عنوان مقدمه اجرای " طرح ننگین موسوم به معامله قرن" همراه با انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس را هم به فهرست اقدامات مخرب و غیرانسانی آمریکا در همراهی با رژیم غاصب صهیونیستی اضافه کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اهمیت آزادی کامل سرزمین فلسطین به عنوان یک موضوع محوری در جهان اسلام و بر ضرورت و اتحاد دولت ها و ملت‌های مسلمان در مقابله با اشغالگری و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی تاکید کرده و معتقد است برقراری صلح عادلانه و آرامش پایدار در منطقه؛ جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی فلسطین از جمله پایان اشغال سازمان یافته این کشور، بازگشت همه آوارگان و برگزاری همه پرسی در سرزمین‌های اشغالی با شرکت همه ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف محقق نخواهد شد.

صابری ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان، از  همه دولت ها و ملت های  اسلامی و همه آزادی خواهان و بشر دوستان جهان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و فریاد آرمان مقدس آن دعوت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز