خبرگزاری کار ایران

میرزاده در نطق میان دستور:

درد مردم بیش از کمبود، تبعیض است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۷۹

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای توزیع امکانات در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی یا شاخص اصلا مهم نیست یا شاخص کمی و قابل اندازه گیری نیست و سلیقه و بافته های ذهنی بر یافته‌های علمی و کارشناسی ترجیح داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحمایت میرزاده در نشست علنی امروز سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی در نطق مان دستور خود گفت: با عرض خداقوت به قهرمانان ایثارگر اصلی بهداشت و درمان تولید و آموزش کشور ضمن تشکر از زحمات برادر گرامی "رضا رحمانی" در وزارت صنعت ،معدن و تجارت که انصافاً در روزهای سخت تحریم های ناجوانمردانه و کرونا از هیچ کوششی برای رفع نیازهای اساسی کشور دریغ نکرده اند؛ توفیق "مدرس خیابانی" را در سرپرستی وزارت صنعت از درگاه احدیت آرزو می کنم.

وی افزود: از وزیر کشور درخواست می‌کنم با عوامل خاطی و بی کفایت در ساماندهی تکدی گری در شهرداری تهران که فراموش کرده‌اند آذربایجان سر ایران است و آبادی و آزادی ایران ز اوست ؛برخورد جدی کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس دهم با اشاره به منتخبین دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در خصوص منتخب مردم صبور گرمی مغان توفیق خدمت خداپسندانه را آرزو می کنم و با کسب حلالیت از مردم شریف گرمی، انگوت و موران و پوزش از عدم توفیق اجابت دعوت عزیزان برای شرکت در دوره یازدهم و به جهت اینکه آخرین نطق اضطراری مجلس دهم قسمت بنده شده است؛ انشالله دستاورد ۴ ساله امانتداری به زودی مکتوب تقدیم مردم عزیز گرمی مغان خواهد شد.

میرزاده ادامه داد: ضمن تشکر صمیمانه از مردم عزیز، رسانه‌ها، اندیشمندان، علمای بزرگوار و مسئولین محترم در تمام سطوح اداری شهرستان، استان و کشور ؛ برای طرح یک مسئله اساسی کشور اجازه می خواهم.

این نماینده مردم در مجلس دهم مطرح کرد: در آستانه رمضان سال ۹۵ ، طبق اصل ۶۷ قانون اساسی در برابر قرآن مجید به خدای قادر قادر متعال سوگند یاد کردیم که نگهبان جمهوری اسلامی باشیم و از قانون اساسی دفاع نمایم ؛امروز در آخر رمضان  سال ۱۳۹۹ طبق اصل ۸۴ قانون اساسی به استحضار ملت شریف ایران می رساند؛ ما به سوگند خود سعی کردیم وفادار باشیم و در حد توان برای تحقق آن تلاش نمودیم و در سخت ترین شرایط تاریخی ،حوادث متعدد و مشکلات فراوان ، خادمین شما در دوره دهم مجلس ،در دو وظیفه ملی قانونگذاری و نظارت از هیچ کوششی دریغ نکرده و خدمات اساسی ماندگاری  انجام داده‌اند که رییس توانمند و با تدبیر مجلس "دکتر لاریجانی" به خوبی آن را گزارش کردند.

وی خطاب به نمایندگان تاکید کرد: همکاران گرامی؛ اینجانب در اولین نطق خود اصول برجای مانده قانون اساسی را یادآور شدم که متاسفانه در این ارتباط آن طور که باید و شاید توفیق زیادی حاصل نشده است؛ در این فرصت اندک بند ۹ اصل سوم قانون اساسی را که درد اصلی امروز کشور است را مجدداً یادآور می‌شوم که به نظر می‌رسد عدم اجرای درست آن برای نظام ما از آمریکا، اسرائیل و دشمنان، تحریم، کمبود و کرونا هم خطرناک تر است و آن تبعیض است.

میرزاده با بیان این که درد مردم کمبود نیست، تبعیض است، ادامه داد: اگر نیست برای همه نباید باشد؛ اگر هست برای همه. که ریشه آن در عدم اجرای درست برنامه یا نداشتن برنامه در برخی دستگاه‌های اجرایی است و مشکل برنامه هم ریشه در شاخص دارد؛ برای توزیع امکانات در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی یا شاخص اصلا مهم نیست یا شاخص کمی و قابل اندازه گیری نیست و سلیقه و بافته های ذهنی بر یافته‌های علمی و کارشناسی ترجیح داده می‌شود. البته اگر دستگاهی شاخص علمی قابل ارزیابی بر توزیع امکانات و اعتبارات دارد می‌تواند رسانه‌ای کند.

وی افزود: علت اصلی نارضایتی و ناامیدی در مردم همین است ؛اگر تبعیض نیست پس از این شکاف عمیق بین حقوق بازنشستگان و شاغلین ،معلمان و ایثارگران با کادر اداری ،نیروهای رسمی و غیررسمی، فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف جامعه ،عمران و آبادانی روستاها و شهرها و استان‌های مرزی و مرکزی در چیست ؟

نماینده مردم گرمی در مجلس دهم در ادامه مطرح کرد: متاسفانه در اول اسفند ۹۸ این تبعیض در حقوق عمیق تر شده و به اوج خود رسیده است که در موضوع فرهنگیان , عدم همراهی وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه کشور برای حل مشکلات مربوط به رتبه بندی و بازنشستگان جای تاسف دارد.

میرزاده با بیان اینکه قانون اساسی اصلی ترین و مهمترین قانونی است که باید اجرا شود و فصل‌الخطاب باشد و در میان اصول مترقی آن اولویت باید در نظام اسلامی اصل سوم بند ۹ ،رفع تبعیض ناروا باشد، تاکید کرد: برای عملیاتی شدن، حذف دستگاه‌های موازی ،تعیین متولی اصلی و پاسخگو ،تدوین برنامه کاربردی و عملیاتی برای تحقق آن ،تعیین شاخص کمی برای ارزیابی برنامه ضروری است و در صورت تحقق این موارد رسیدن به یک سیستم برای حکومتداری که در دنیا علم است ؛ علم حاصل یافته‌های پژوهشی نه بافته های ذهنی و تصمیمات باید متکی بر یافته‌های پژوهشی باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی توفیق الهی برای نمایندگان مجلس یازدهم ،تصریح کرد: خدمت اقلیت افراطی که هدف آنها صندلی ها هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به هر وسیله ممکن است؛ فرمایش مولای شهید این ماه را که ارزش این پُست ها را از آب کثیف بینی بز هم پایین تر می داند؛ فراموش کرده اند و مجلس دهم را ناکارآمد معرفی کرده و خود را برای نظام دایه مهربان تر از مادر معرفی می‌کنند و میدان را برای هرگونه تاخت و تاز خالی می بینند؛ عرض می کنم گرچه مردان قبیله دهم  اکثریت بار سفر بستند ، اما  باز در مجلس یازدهم وجدان بیدار بسیاری هست هنوز . خطاب به اقلیت‌های معتدل مجلس یازدهم می گویم

"آب اگر نیست نترسید که در قافله مان دل دریایی و چشمان تری هست هنوز .به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز