خبرگزاری کار ایران

ربیعی در یادداشتی مطرح کرد:

فردوسی به گذشته‌ها تعلق ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۷۹۱

سخنگوی دولت در یادداشتی با تاکید براینکه بی تردید فردوسی ستاره درخشان هویت ایرانی ماست، نوشت: فردوسی به گذشته‌ها تعلق ندارد بلکه حرفی نو در همه عصرها و زمانهاست

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در یادداشتی به مناسبت  روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در این یادداشت با عنوان «چه کسانی تاریخ می‌سازند؟ نوشت:

ما، اغلب بر این باور هستیم که تاریخ‌مان‌ را جنگاوران، حاکمان و فاتحان ساخته‌اند و این آنها هستند که هویت سرزمین‌مان را رقم زده‌اند. تاریخ، اما ورق‌نگار روزها نیست. تاریخ با فرهنگ آمیخته می‌شود و به نسلهای بعدی منتقل می‌شود.

من فکر می‌کنم این ادیبان، شاعران، نقاشان، موسیقی‌دانان و معماران هستند که تاریخ و هویت ملی ما را می‌سازند.
در این میان، بی تردید فردوسی ستاره درخشان هویت ایرانی ماست. داستان‌ها و قهرمان‌های آنها، حیات فرهنگی و اجتماعی را تداوم می‌بخشند و فصل مشترک کنش جمعی برای کسانی که در یک سرزمین زیست می کنند را پدید آورده و مفهوم "ما" را شکل می‌دهند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری ادامه داد: فردوسی ستاره درخشان هویت ساز و پدید آورنده فصل مشترک بین همه ما ایرانی‌هاست.

وی افزود: فردوسی به گذشته‌ها تعلق ندارد بلکه حرفی نو در همه عصرها و زمانهاست. دانایی و توانایی سروده شده توسط فردوسی در عصری که کشورها با تیغ و شمشیر گشوده می‌شد، نظریه‌ای فراتر از دوره تاریخی او و رهنمودی برای همه نسل‌هاست. امروز به سرانجامِ فردوسی هم که می‌اندیشیم انگار این قصه پرغصه برای همه فرهیختگان این مرز و بوم تکرار شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز