خبرگزاری کار ایران

در گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و ازبکستان عنوان شد؛

تاکید بر ضروت تلاش در راستای توسعه بیش از پیش و همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور/ لزوم توسعه همکاری و همدلی دولت‌ها و کشورهای جهان برای مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۶۹

رؤسای جمهور ایران و ازبکستان با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش دو کشور، بر تلاش و تعامل بیشتر مسئولان در راستای توسعه و تقویت همه‌جانبه مناسبات فی‌مابین تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی و شوکت میرضیایف روز چهارشنبه با تبریک متقابل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دو ملت و همه مسلمانان جهان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه ابراز امیدواری کردند تا همه ملت ها با یاری هم بتوانند از مشکلات عبور کنند.

دو طرف با اشاره به سختی ها و مشکلاتی که شیوع بیماری کرونا در اکثر کشورهای جهان بوجود آورده، بر لزوم توسعه همکاری و همدلی دولت‌ها و کشورهای جهان برای مقابله با کرونا تاکید کردند.

 رؤسای جمهور ایران و ازبکستان در این گفتگو با بررسی وضعیت روابط و همکاری های دو کشور در بخش های گوناگون، توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله گسترش همکاری‌های بانکی، تسهیل در صدور روادید برای تجار دو کشور و بازگرداندن روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به روال قبلی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را مورد توافق قرار دادند.

روحانی با اشاره به موفقیت های کشورمان در مسیر مبارزه با کرونا و ساخت تجهیزات و امکانات مورد نیاز در این زمینه از جمله کیت های تشخیص و دستگاه ونتیلاتور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات و تامین نیازمندی های ازبکستان برای مبارزه با کرونا است.

رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه برخی دولتهای زیاده خواه و در رأس آن آمریکا، در این شرایط هم به دنبال اهداف سیاسی خود و اعمال فشار و تحریم علیه کشورها و ملت‌ها هستند که باید در برابر آنها ایستادگی کنیم.

شوکت میرضیایف نیز با تجلیل از موفقیت ها واقدامات جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با کرونا، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاهی ویژه در منطقه بوده و توسعه روابط با این کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز