خبرگزاری کار ایران

اندیشکده آتلانتیک:

ایران بار‌ها ثابت کرده می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۴۲۲

اندیشکده آتلانتیک در گزارشی به بررسی نقش ایران در منطقه پرداخت و نوشت: جمهوری اسلامی تاکنون بار‌ها و بار‌ها ثابت کرده که با وجود محدودیت‌ها می‌تواند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند. تهران صبر استراتژیک مناسبی دارد.

به گزارش ایلنا، سایت اندیشکده آتلانتیک در گزارشی نوشت: آشفتگی سیاسی در جهان عرب از سال ۲۰۱۱ فرصت‌های جدیدی برای ایران ایجاد کرده است تا نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد. نابودی داعش و کمک به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فرصت‌هایی برای گسترش موقعیت ایران در سوریه و عراق فراهم کرد. این درحالی است که ادعا می‌شد ایران در حال از دست دادن نفوذ خود در منطقه است؛ اول این‌که تحریم‌ها به شدت بر اقتصاد ایران تاثیر داشته و همچنین حملات اسرائیل علیه مواضع نیروهای مورد حمایت ایران ادامه دارد. با تظاهرات در لبنان و عراق و اعتراض‌ها در ایران و پس از آن ترور سردار سلیمانی برخی تصور می‌کردند که نفوذ ایران کاهش یابد اما اینطور نشد. در نهایت اکنون با ویروس مرگبار کرونا بعضی‌ها امید بسته‌اند که فعالیت‌های ایران در خاورمیانه کُند و یا مهار شود.

در ادامه این گزارش آمده است: جمهوری اسلامی تاکنون بار‌ها و بار‌ها ثابت کرده که با وجود محدودیت‌ها می‌تواند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند. تهران صبر استراتژیک مناسبی دارد. ایران به خوبی می‌داند چگونه استراتژی خود را برای رفع چالش‌های جدید انطباق  دهد. در حقیقت فعالیت هفته‌های اخیر ایران در عراق ممکن است در واقع نشان‌دهنده این باشد که تهران در حال ارزیابی مجدد فعالیت‌های خود برای فشار بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز