خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا نزولی شدن نمودار ابتلا ادامه یابد/ با کرونا مانند جنگ برخورد کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۸۴۶

یک نماینده مجلس گفت: در مواجهه با کرونا باید تفکر ملی داشته باشیم و فارغ از هرگونه اندیشه و اختلاف نظر با همدیگر همکاری کنیم.

مسعود رضایی نماینده شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و لزوم همکاری و همراهی مردم، گفت: ما بدون حضور مردم تاکنون در هیچ امری موفق نبوده‌ایم اما حضور و همراهی مردم با حاکمیت در هر امری مثمر ثمر و نتیجه‌بخش بوده است. در واقع بسیار مهم است که حضور مردم را در اجرای طرح پررنگ ببینیم، در حال حاضر در استان ما که از نزدیک مشاهده می‌کنم مردم خوب همکاری کرده‌اند که اگر مردم همکاری نکرده بودند، شاهد مشکلات و خطرات بیشتر از این بودیم. اما خوشبختانه مردم فهیم ما بدون اغراق از مسئولان جلوتر حرکت کردند.

وی افزود: مردم با استفاده از فضای مجازی پیش از اینکه مسئولان اقدام کنند قدم‌های خوبی برداشته و به طور جدی پیشتاز این مساله بودند که آثار این تلاش‌ها در کنترل ویروس در بسیاری از شهرها مشهود بود. لذا وحدت و همکاری مردم این نیاز را ایجاد می‌کند که حاکمیت به صورت یکپارچه و تحت یک وحدت ملی در برابر این موضوع قرار بگیرد و فارغ از هرگونه حرکت سیاسی و جناحی این بیماری را کنترل کند.

نماینده مردم شیراز در ادامه با تاکید بر اهمیت شفافیت در اطلاع‌رسانی، تصریح کرد: در ابتدای کار کمی بی‌اعتمادی در میان مردم ایجاد شد و به ما که نماینده هستیم می‌گویند واقعیت‌ها گفته نمی‌شود، در نتیجه رسانه ملی باید یک مقدار شفاف‌تر و روشن‌تر در میدان کار باشد و روند اطلاع رسانی را منطبق با واقعیت قرار دهد.

وی در خصوص علت ایجاد بی اعتمادی میان مردم، اظهار داشت: مسئولان در بعضی موارد دیر تصمیم گرفتند و این تصمیم‌گیری با تاخیر برخی چیزها را به گونه‌ای وانمود کرد که با مشاهدات مردم تفاوت داشت به همین جهت کمی بی‌اعتمادی شکل گرفت، اما باید به این نکته توجه کنیم که دولت اکنون از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و اگر هم در مواردی کمبودهایی دیده می‌شود بخش زیادی به دلیل نبود امکانات است.

رضایی با بیان اینکه در امر پیشگیری ضعیف عمل کردیم، تصریح کرد: متاسفانه در امر پیشگری در همه کارها مقداری ضعیف هستیم و به خوبی چاره‌اندیشی و آینده‌نگری نمی‌کنیم، در سیاست و تدبیرهای اقتصادی هم همینطور هستیم و علت مشکلاتی که در کشور به وجود آمده این است که ما برای پیشگری تلاش نمی‌کنیم و تلاش و انرژی خود را در بخش درمان صرف می‌کنیم که نتیجه خیلی مطلوب نظر آحاد مردم قرار نمی‌گیرد. ما باید به موقع تصمیم بگیریم و امکانات و کمبودها را صادقانه با مردم در میان بگذاریم. اگر دولت مشکلی دارد و خواسته‌ای از مردم دارد باید شفاف با آن‌ها در میان بگذارد و برای کمبودهایی که وجود دارد، از ملت هم عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: اگر مردم را در امور سهیم کنیم راحت‌تر می‌توانیم تصمیم بگیریم و بازخورد بهتری داشته باشیم.

نماینده شیراز در خصوص لزوم تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بیان داشت: یک مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که نمی‌دانیم این ویروس چه اندازه در میان آحاد ملت شیوع پیدا کرده است لذا به عقیده‌ من طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید تا زمانی که شیوع این ویروس سیر صعودی نداشته باشد و نمودار آن در یک خط مسطح قرار بگیرد یا نزولی باشد، ادامه پیدا کند.

نماینده مردم شیراز در خصوص لزوم همکاری همه نهادها در خصوص کنترل بیماری کرونا، اظهار داشت: ما در مواجهه با کرونا باید تفکر ملی داشته باشیم و فارغ از هرگونه اندیشه و اختلاف‌نظر با همدیگر همکاری کنیم، همه‌ قوا باید به عرصه بیایند و با کرونا مانند جنگ برخورد کنیم اگر هم اختلاف‌نظری داریم اکنون باید آن را کنار بگذاریم و غلبه بر این ویروس را در اولویت قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: باید اساس کار را تفکر علمی و بهداشتی قرار دهیم و مدیریت کار نیز به صورت متمرکز و واحد توسط وزارت بهداشت انجام شود، چرا که اگر هر نهاد یا گروهی بخواهد جداگانه عمل کرده و تفکر خود را نیز اجرا کند و صرفا خود را در خط مقدم مقابله با ویروس معرفی کند، تفرقه‌ای آسیب‌زننده ایجاد خواهد شد. همه نهادها و سازمان‌ها فارغ از هرگونه جایگاه نظامی، غیرنظامی، ملی و غیرملی که دارند باید همکاری کنند و حتی معتقدم برای مخالفان نظام هم باید به نوعی شرایطی ایجاد کنیم که احساس مشارکت و سهیم بودن در این فرآیند داشته باشند.

رضایی در ادامه این گفت‌وگو در خصوص بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها، بیان داشت: ما نباید برای علم مرز قائل شویم، علم و دانش هم در آموزه‌های دینی ما با ارزش و مقدس است هم از منظر فرهنگی و ملی در کشور ما از اهمیت والایی برخوردار است. بنابراین نباید مسائل علمی را با اختلاف‌های سیاسی مواجه کنیم، در نتیجه باید هر جای دنیا الگوی موفقی در مبارزه با کرونا از هر سمتی از عالم یعنی شرق یا غرب وجود دارد را کمک بگیریم، مقابله با کرونا جنگ با یک دشمن پنهان است و در این زمینه بهتر است از همه تجربیات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هیچ‌کسی نمی‌داند چه کسی در مصونیت است و چه کسی مبتلا می‌شود لذا باید یکپارچه از هر جایی که می‌توانیم الگو، خط فکری و خط علمی بگیریم تا موفق باشیم.

نماینده شیراز در مجلس درخصوص نقش قوه قضاییه در برخورد با ناقضان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: نیروهای اجرایی در برخی موارد به حکم قضایی نیاز دارند تا بتوانند قانون را به درستی اعمال کنند و با توجه به اینکه قوه قضاییه جایگاه و صلاحیت مشخصی دارد می‌تواند به کمک عوامل اجرایی بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز