خبرگزاری کار ایران

یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایلنا:

قوه قضائیه در اعطای مرخصی در زمان شیوع کرونا حق حیات زندانی را محترم شمرده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۳۳۴

سرپرست پیشین دادگاه تجدید نظر و وکیل دادگستری گفت: قوه قضائیه در اعطای مرخصی به زندانیان در زمان شیوع کرونا با توجه به اختیارات خود حق حیات زندانی را محترم شمرده است.

محمدعلی ابراهیم‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی اقدام قوه قضائیه در اعطای مرخصی به برخی زندانیان با توجه به بحران شیوع کرونا در کشور گفت: اعطای مرخصی در اختیار قوه قضائیه است و این نهاد هم با توجه به بررسی‌هایی که صورت می‌دهد به برخی زندانیان براساس تشخیص خود مرخصی اعطا می‌کند. 

وی ادامه داد: در این مورد نیز با توجه به شیوع کرونا و همچنین با توجه به بسته بودن فضای زندان که امکان ابتلای به بیماری را افزایش می‌دهد، قوه قضائیه تشخیص داده است تا به برخی زندانیان مرخصی دهد تا آنها این زمان خاص را خارج از زندان سپری کنند. 

این وکیل دادگستری در خصوص انتقادها نسبت به این اقدام دستگاه قضا نیز گفت: من مبانی منتقدان را نمی‌دانم اما از جهت مبانی انسانی و اینکه حق حیات زندانی هم باید محترم شناخته شود و با توجه به اطلاعاتی که دارم قوه قضائیه تضمین‌های لازم را برای اعطای مرخصی دریافت کرده؛ مشکلی نیز تا اینجا گزارش نشده است.

وی افزود: همچنین دستگاه قضا آنقدر نیز جسارت داشته که با کمک گرفتن از ابزارهای در اختیار خود حتی به زندانیان امنیتی و متهمان به جاسوسی هم در شرایط شیوع کرونا مرخصی داده است. 

ابراهیم‌خانی با اشاره به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم ادامه روند فاصله‌گذاری اجتماعی تا حداقل بیستم فروردین ماه گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا یک مرجع علمی برای تصمیم گیری در خصوص مساله شیوع کرونا در کشور است قطعا قوه قضائیه نیز این موضوع را مدنظر قرار داده و مرخصی‌ها را تا زمان پایان بحران و البته با توجه به ارزیابی و رصد اقدامات زندانی‌ها تا اینجا تمدید خواهد کرد.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز