خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ضعف اقتصادی مردم موجب شد که تاثیر اتفاقات سال ۹۸ ملموس‌تر شود/ باید گوش‌هایی برای شنیدن دغدغه‌های مردم تربیت کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۰۲۶

نماینده مردم رشت در مجلس ضمن بیان اینکه گاهی با مردم مهربانانه رفتار نمی‌شود، گفت: برخی مسئولان کشور فکر می‌کنند صحبت کردن یعنی گزارش دادن در صورتی‌ که مردم باید گزارش را در زندگی‌ روزمره‌شان ، سر سفره‌هایشان، در آینده فرزندانشان و در درمانشان ببینند. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اتفاقات غیرمترقبه سال ۹۸ اظهار کرد: امسال اتفاقاتی رخ داد که برخی از آنها از دست ما خارج بود مانند حوادث غیرمترقبه، دشمنی‌های آمریکا و شهادت سردار سلیمانی و در بعضی دیگر از این اتفاقات ما مقصر بودیم مانند افزایش قیمت بنزین و حوادث آبان ماه که اگر ما بهتر مدیریت می‌کردیم، اتفاقی نمی‌افتاد. همه اینها باید منتج به این شود که ما تجربه‌هایمان را افزایش دهیم که چه در قبال حوادث غیرمترقبه و چه تصمیماتی که می‌گیریم چگونه عاقلانه، مدبرانه و مشفقانه عمل کنیم.

وی افزود: در مجموع به نظر من سال ۹۸ نیز مانند سال‌های قبل بود اما به دلیل شرایط بدتر اقتصادی که مردم در سال ۹۸ طی کردند و سطح اقتصادی آنها کاهش پیدا کرد و فقیرتر شدند، اثرات این حوادث را بیشتر حس کردیم؛ به عبارت دیگر ضعف اقتصادی مردم باعث شد که اثرات این حوادث ملموس‌تر شود اما در سال ۹۸ اتفاقات خوبی نیز افتاد که ما توانستیم حرکت‌های خوبی نیز انجام دهیم که آنها را نباید انکار کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: البته مردم عادت کرده‌اند که پایان هر سال می‌گویند که سال بدی را پشت سر گذاشتیم در حالی که هر سال تلخی‌ها و شیرینی‌های خاص خود را دارد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان کرد: ما باید از همه این اتفاقات درس بگیریم و تا زمانی که درس نگیریم و تجربه نیندوزیم و پروتکل‌هایی برای آینده تنظیم نکنیم، تمامی اینها صرفاً هزینه خواهد بود.

وی افزود: واقعیت این است که دیوار اعتماد بین مردم و حاکمیت فرو ریخته است که این موضوع یا اثر تبلیغات سوء رسانه‌های معاند است یا ما نیز در بخش‌هایی از آن دخیل هستیم و بهانه به دست رسانه‌های بیگانه می‌دهیم. من فکر می‌کنم که باید با مردم صادق‌تر صحبت کرد؛ میزان حرف زدن مسئولان با مردم کم است و نوع صحبت‌ کردن آنها نیز به گونه‌ای است که مردم حس نمی‌کنند که مشکلات آنها را مسئولان متوجه شده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولان کشور فکر می‌کنند صحبت کردن یعنی گزارش دادن در صورتی‌ که مردم باید گزارش را در زندگی‌ روزمره روزمره‌شان، سر سفره‌هایشان، در آینده فرزندانشان و در درمانشان ببینند؛ اگر دیدند، گزارش‌های مسئولان را قبول می‌کنند اما اگر این موارد قابل مشاهده نبود، آمار و ارقامی که از سوی مسئولان ارائه می‌شود، غیرقابل قبول است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نوع ادبیات برخی مسئولان ما به گونه‌ای است که احساس می‌شود انگار از مشکلات مردم مطلع نیستند.

وی اظهار کرد: همدلی و همدردی با مردم بسیار کم است؛ من همیشه به رؤسای محترم سه قوه گفته‌ام که درست است که از شما انتظار می‌رود پشت تریبون مسائل بین‌المللی را مطرح کنید و موضع‌گیری‌های خارجی را بیان کنید اما از مشکلات مردم نیز سخن بگویید و برنامه‌هایتان را برای حل مسائل مردم تشریح کنید.

وی ضمن بیان اینکه گاهی با مردم مهربانانه رفتار نمی‌شود، اظهار کرد: این حس را به مردم تلقین کنیم که مسئولان به فکر‌ مردم‌ هستند؛ کسی نمی‌تواند مدعی شود که رؤسای سه قوه به مردم محبت ندارند اما زمانی که این محبت را بیان نمی‌کنند، به مردم حق بدهید که گله‌مند باشند.

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که باید آن را در نظر گرفت این است که تصمیمات برای حل بحران‌ها بسیار دیر اتخاذ می‌شود و باوری که برای مردم به وجود می‌آید این است که عده‌ای ناتوان که از مدیریت سررشته ندارند، مسئولیت برخی امور را بر عهده دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: من به عنوان یک شهروند از مسئولان خواهش ‌می‌کنم که در سال ۹۹ این حس را به مردم برسانید که مردم شما برای ما اهمیت دارید. به نظر می‌رسد باید گوش‌هایی برای شنیدن حرف مردم تربیت شود که شنونده دغدغه‌های مردم باشد. در حال حاضر واقعاً ارتباط بین مردم و مسئولان بسیار کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز