خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کالیفرنیا:

ایران و جهان به لغو تحریم‌ها نیاز دارند/ کرونا اروپا را پریشان کرده است/ تحریم‌ها باعث مرگ افراد بی‌گناه در ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۰۳۰

استاد دانشگاه کالیفرنیا تاکید کرد که تحریم‌ها در شرایط فعلی باعث مرگ افراد بی‌گناه شده است و باید فورا برداشته شود.

رونی لیپ‌شوتز، (Ronnie Lipschutz) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیاست. وی در این حوزه صاحب تالیفات زیادی است. از آثار این استاد دانشگاه می‌توان به «سیاست‌های فضای جهانی»، «رویاهای جنگ سرد» و «اقتصاد جهانی» اشاره کرد. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در شرایط مقابله با کرونا پرداخت:

ایران و جهان به لغو تحریم‌ها نیاز دارند 

تحریم ها توجیهی ندارد 

رونی لیپ‌شوتز در ابتدا در مودر تحریم‌ها در شرایط فعلی برای مقابله با کرونا گفت: تحریم ها کماکان اعمال می‌شوند و گویا ترامپ قصدی برای برداشتن تحریم‌ها ندارد دولت ترامپ حتی آن‌ها را افزایش می‌دهد در حالی که این تحریم‌ها توجیهی ندارد. اکنون زمانی است که جهان و ایران نیاز دارند که تحریم‌ها برداشته شوند . این تحریم‌ها در شرایط فعلی اوضاع را بدتر می‌کند.

کرونا اروپا را پریشان کرده است 

وی در ادامه افزود: اکنون اروپا نمی‌تواند به ایران کمک کند چرا که اروپا خود با بحران کرونا کاملا پریشان شده است و به نظر می‌رسد خاورمیانه را فراموش کرده است. 

خودخواهی ترامپ مانع از لغو تحریم‌هاست

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیا در ادامه با تاکید بر سیاست‌های نابخردانه ترامپ گفت: خودخواهی و خوشیفتگی ترامپ نمی‌گذارد شکست را بپذیرد و تحریم‌ها را بردارد چراکه در اینصورت به نظر می‌رسد ضعیف شده است و شکست را قبول کرده است به نظر من فعلا تحریم‌ها پابرجاست. اما اکنون فرصت خوبی است تا با استفاده از ویروس کرونا ترامپ را وادار به تصمیماتی در راستای کاهش تنش‌ها کرد. 

تحریم‌ها باعث مرگ افراد بی گناه در ایران شده است 

این استاد دانشگاه هم چنین در ادامه تاکید کرد: تحریم‌ها باعث مرگ افراد بی‌گناه و محدودیت دسترسی به دارو در ایران شده است این تحریم‌ها باید فورا برداشته شود. 

وی هم چنین در مورد تلاش‌های اروپا برای مقابله با تحریم‌ها گفت: اروپا نمی‌تواند تلاش چشم‌گیری کند و از هر اقدامی که موجب شکستن و لغو تحریم‌ها شود و خشم ترامپ را برانگیزد وحشت دارد. امیدواریم که ترامپ چند ماه دیگر از کاخ سفید خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز