خبرگزاری کار ایران

تاکید واعظی بر حمایت دولت از کشت گلخانه‌ای با هدف استفاده بهینه از منابع آب و خاک

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۸۴۱

رئیس دفتر رئیس جمهور روز پنجشنبه بعد از افتتاح گلخانه هیدروپونیک در شهرستان آمل بر حمایت دولت از کشت گلخانه‌ای تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی در مناطق مختلف کشور، تلاش دولت بر این بوده که با هدف استفاده بهینه از آب و خاک از کشت گلخانه‌ای حمایت کند.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی اظهارداشت: با گسترش کشت محصولات کشاورزی به صورت گلخانه‌ای می‌توان نیاز داخل به این نوع محصولات را در طول سال تامین کرد و مازاد بر نیاز داخل را نیز به کشورهای دیگر صادر نمود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه در استان های مختلف کشور رقابت خوبی بین کشاورزان برای اختصاص بخشی از زمین ها به کشت گلخانه‌ای ایجاد شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تسهیلات خوبی برای حمایت از کشت گلخانه‌ای در نظر گرفتند که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

واعظی با بیان اینکه خوشبختانه محصولات کشاورزی ایران که در فصول مختلف به صورت کشت گلخانه‌ای تولید می‌شود بازار خوبی در کشورهای همسایه و منطقه بدست آورده است، گفت: با تولید بیشتر محصولات کشاورزی و افزایش صادرات آن، می‌توان کشور را بدون نفت هم اداره کرد.

گلخانه هیدروپونیک شهرستان آمل که کار ساخت آن از سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان آغاز شده بود امروز با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور افتتاح شد. در این گلخانه گلهای صادراتی آنتریوم پرورش داده می‌شود و بازار صادراتی خوبی در کشورهای منطقه و همسایه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز