خبرگزاری کار ایران

ارائه درخواست تخصیص اراضی لازم به پروژه آزادراه تهران – شمال

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۵۷۷

وزارت راه و شهرسازی درخواست تخصیص اراضی موردنیاز به پروژه آزادراه تهران – شمال را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به کمیسیون لوایح هیئت دولت ارسال کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» وزارت راه و شهرسازی به استناد تصویب‌نامه مورخ ۲ مرداد ۱۳۷۵ هیئت وزیران، مجوز انعقاد قرارداد با شرکت احداث و نگهداری آزادراه تهران - شمال (وابسته به بنیاد مستضعفان) جهت احداث و بهره‌برداری آزادراه تهران - چالوس را اخذ نمود و مقرر شد ۵ /۶۲ میلیون مترمربع از اراضی ملی به مجری این طرح واگذار شود.

بر اساس مجوز انعقاد متمم قرارداد مشارکت، تغییراتی در ساختار مشارکت و میزان اراضی واگذاری حاصل شد که به موجب آن اراضی موردنظر به ۲ /۳۵ میلیون متر مربع کاهش یافت.

در ادامه و با نظر دولت ۵۱۱ هکتار از اراضی چیتگر نیز به منظور واگذاری به طرف مشارکت در نظر گرفته شد که ۷۰ درصد سهم شهرداری و ۳۰ درصد به صورت مشترک سهم ارتش و شرکت آزادراه است.

هم‌اینک وزارت راه و شهرسازی درخواست نموده تا با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت فوق و با هدف تسریع در اجرای این طرح، زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در مجاورت اراضی ۵۱۱ هکتاری به این شرکت تخصیص داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز