خبرگزاری کار ایران

آیین‌نامه چگونگی هزینه‌کرد وجوه حاصل از حق التولیه، حق النظاره و هدایای مستقل اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۹

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۶۱

پیشنهاد سالانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آیین نامه چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق التولیه، حق النظاره و میزان حق الزحمه امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۹ به کمیسیون فرهنگی دولت رسید.

به گزارش ایلنا، «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» براساس تکلیف مواد (۵) و (۱۲) قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه این سازمان موظف است وجوهی را که از محل هدایای مستقل، حق و التولیه و حق و النظاره موقوفات حاصل می شود طبق بودجه ای که هر سال تنظیم و به تصویب هیئت دولت می رسد به مصرف رساند.

گفتنی است، سازمان اوقاف این وجوه را عمدتا در مواردی مانند حمایت از برنامه های ترویج فعالیت های قرآنی (برگزاری مسابقات بین المللی قران کریم و ...) و معارف دینی و حمایت از عمران و حفظ عین موقوفات و بقاع متبرکه هزینه می کند.

بر همین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "آیین نامه چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق التولیه، حق النظاره و هدایای مستقل و جدول میزان حق الزحمه امین و یا هیأت امنای اماکن مذهبی سال ۱۳۹۹ را جهت بررسی و طی مراحل قانونی به هئیت وزیران ارائه نموده و این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون فرهنگی دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز