خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در جمع خبرنگاران:

سیل فروردین موجب افزایش توجه به پروژه‌های لایروبی رودخانه‌ها شد/ میزان بارندگی‌های امسال از زمان مشابه سال گذشته بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۰۵۷

وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه میزان بارندگی‌های امسال از زمان مشابه سال گذشته بیشتر بوده است، گفت: آمادگی داریم که انشالله امسال حداکثر استفاده را ببریم و سیلاب‌ها در شرایط حدی فعلی که احتمال دارد ما با سال‌های خشک متوالی و با سال‌های تر متوالی مواجه باشیم خسارت‌های ناچیز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص تمهیدات وزارت نیرو برای جلوگیری از سیلاب گفت:  ۱۰ تا ۱۲ سال خشکسالی در کشور طبیعتا شرایطی را فراهم کرده که بعضا ما الان فکر می‌کنیم در جریان بارش‌های رحمت الهی که در این یکی دوسال برقرار است ممکن است خدای ناکرده آمادگی یا برنامه ریزی لازم را برای مقابله نداشته باشیم که قطعا این گونه نیست.

وی ادامه داد: البته سیل فروردین امسال باعث شد که توجه بیشتری از حیث منابع مالی به پروژه های لایروبی رودخانه‌ها اختصاص پیدا کند و تا میزان زیادی هم تاثیرگذار بود. در خصوص این سیلاب وسیع در منطقه سیستان و بلوچستان متاسفانه در سیلاب‌های قبلی تلفات جانی می‌دادیم اما در سیلاب اخیر برای اینکه از این موضوع دوری کنیم آمادگی‌های بالایی بود و با هماهنگی‌های بین دستگاهی و همکاری مردم خدا رو شکر بارش های از ابتدای سال آبی جاری به گونه‌ای بوده که ما چیزی حدود ۴۰ درصد از متوسط دراز مدت بیشتر بارش داشتیم و حتی ۴، ۵ درصد بیشتر از پارسال که سال بسیار تری هم بود.

وی با تاکید بر اینکه میزان بارندگی‌های امسال از زمان مشابه سال گذشته بیشتر بوده است، گفت: آمادگی داریم که انشالله امسال حداکثر استفاده را ببریم و سیلاب ها در شرایط حدی فعلی که احتمال دارد ما با سال های خشک متوالی و با سال های تر متوالی مواجه باشیم خسارت‌های ناچیز داشته باشد و ما بیشتر برای تامین آب شرب به ویژه در استانی مثل هرمزگان که الان سدها در وضعیت خوبی است بهره ببریم تا تابستان راحتی را در پی داشته باشیم.

وزیر نیرو در خصوص تسویه بدهی ارزی تولیدکنندگان برق از محل صادرات با صندوق توسعه ملی نیز گفت: این دو موضوع اصلا ربطی به هم ندارند؛ وزارت نیرو تعهدات وسیعی به خانواده بزرگ چندصد هزار نفری فعالین در حوزه برق دارد و درآمدهای وزارت نیرو متعلق به همه اعضای خانواده است و نه تنها گروهی که تعهدات بازپرداخت دارند و البته به درستی آنها به دلیل تغییر نرخ ارز با مشکلات جدی مواجه شدند.

وی افزود: وزارت نیرو از چندماه پیش در صدد رفع مشکل این گروه از سرمایه گذارانی است که باید اقساط وام‌های خود را بصورت ارزی بازپرداخت کنند و نرخ ارز متفاوت شده و ما در حال پیگیری از کانال مربوطه هستیم. وصل کردن این موضوع به موضوع درآمدهای ارزی ما ناشی از صادرات برق کار کارشناسانه‌ای نیست و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی هم متوجه این امر هستند.

اردکانیان در رابطه با حمایت وزارت نیرو از رونق تولید نیز گفت: وزارت نیرو از این جهت که متولی تامین آب و برق است طبیعتا از این جهت مسئولیت سنگینی برای ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه در بخش برق دارد. حتما مطلع شده اید که ما دیروز در همدان همزمان ۴۳۰۰ پروژه توزیع برق را در ۳۱ استان کشور را افتتاح کردیم. ۲۰۰۰ میلیارد تومان جمع سرمایه گذاری برای این پروژه ها بود که از محل اجرای این پروژه ها ۷۲۰هزار مشترک جدید هم در مناطق روستایی و هم واحدهای صنعتی و کشاورزی اضافه شدند. شبکه‌ها اصلاح شد و تا پایان سال هر ۲۲۷ پروژه آب و برق را با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان به افتتاح خواهیم رساند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز