خبرگزاری کار ایران

صحن علنی:

مجلس وضعیت افزایش حقوق‌ها را در بودجه تعیین تکلیف کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۹۷

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: خواهش می‌کنم در رابطه با حقوق افراد، مجلس تکلیف را مشخص کند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) در تذکر شفاهی خود گفت: یاد و خاطره شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهدای هواپیمای اوکراین و جانباختگان حادثه کرمان را گرامی می‌داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: این روزها مردم با طومارهایی از مجلس می‌خواهند که وضعیت سفیر انگلستان در ایران را مشخص کنید، ملت عزیز ایران بدانند مجلس قانون مصوب کرده است.

وی تصریح کرد: طبق ماده واحده اینگونه است که وزارت امور خارجه موظف است در چارچوب منافع ملی و دفاع از حقوق ملت  ایران در مدت دو هفته روابط سیاسی را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.

بیانیه بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در موضوع تعیین تکلیف سفیر انگلستان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از دولت می‌خواهند تا بر اساس این قانون وضعیت سفیر انگلستان در ایران را تعیین تکلیف کنند.

حاجی بابایی با اشاره به موضوع بودجه سال ۹۹ خاطر نشان کرد: این روزها بودجه در مجلس مطرح است، اولین مشکل لایحه بودجه سال ۹۹ عدم شفافیت است، باید پرسید که ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در تبصره ۱۴ در کجای بودجه قرار دارد. آیا جزو سقف بودجه هست یا نیست؟

کمیسیون تلفیق باید کاملاً بودجه را شفاف‌سازی کند

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: ما بودجه عمومی را ۴۸۴ هزار میلیارد تومان نمیدانیم، بودجه را ۷۳۴ هزار میلیارد تومان می‌دانیم، کمیسیون تلفیق باید کاملاً بودجه را شفاف‌سازی کند.

وی با بیان اینکه دو سقفی بودن بودجه به چه معنا است، گفت: درآمد نفت با نگاه خوشبینانه نوشته شده است و قطعا تحقق پیدا نمی‌کند، همچنین ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق، کشور را با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند و همچنین خلاف برنامه ششم توسعه است. تقسیم ۱۰ میلیارد دلار با دلار ۴۲۰۰ تومانی منشأ فساد در کشور می‌شود.

همه ما باید پای حقوق مردم عدالت‌خواهانه بایستیم

 رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تعیین تکلیف حقوق و مزایای مردم مطرح کرد: خواهش می‌کنم در رابطه با حقوق افراد، مجلس تکلیف را مشخص کند، این موضوع در کشور ظلم است، با اضافه شدن ۱۰ درصدی یک نفر دو میلیون حقوق می‌گیرد و دیگری ۲۰ میلیون و این موضوع مانند سال گذشته نباشد که مجلس آن را مصوب کند و دولت اجرایی نکند. همه ما باید پای حقوق مردم عدالت‌خواهانه بایستیم./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز