خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

اوضاع نامساعد معیشتی و کاری رانندگان بخش حمل و نقل عمومی در پی افزایش قیمت بنزین/ باید سریعا تدابیر لازم اتخاذ شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۳۰

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از وضعیت نامناسبی که برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی عمدتا در کلانشهرها مخصوصا شهر تهران پس از سهمیه بندی بنزین اتفاق افتاده است، انتقاد کرد.

سید فرید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره وضعیت رانندگان وسایط حمل و نقل عمومی گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در  وضعیت نامناسبی قرار دارند و این وضعیت عمدتا در کلانشهرها مخصوصا شهر تهران پس از سهمیه‌بندی بنزین اتفاق افتاده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح سهمیه‌بندی جدید بنزین، سهیمه تاکسی‌های ون شهری بنزین‌سوز، ۶۰۰ لیتر و تاکسی‌های ون شهری دوگانه سوز ۲۵۰ لیتر اعلام شد که پس از اتمام سهمیه ناوگان علی‌الخصوص در شهرهای بزرگ و کلان شهرها در اواسط ماه، رانندگان با مشکل مواجه شدند.

وی  ادامه داد: به تبع افزایش قیمت بنزین، شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاها بودیم ولی به رانندگان حمل و نقل عمومی گفته شده است که حق افزایش قیمت کرایه ندارند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: طبیعتا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بنزین گران شود و کالاهای ضروری گران شوند و رانندگان بدون هیچ مشکلی، با قیمت‌های قبل از گرانی و سهمیه کم، به کار خود ادامه دهند. به هر حال هر چقدر هم سهمیه تعیین کنیم، قیمت پایه بنزین آنها ۵۰ درصد افزایش یافته است و از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان رسیده است.

وی افزود: البته باید توجه داشت با عنایت به افزایش قیمت بنزین عملا بخشی از حمل و نقل عمومی نامتعارف همانند حمل و نقل مسافر با خودروهای شخصی نیز از گردونه خارج شده و خودروهای عمومی عملا در خلاء این موضوع، بار مسافر بیشتری را می‌بایست متحمل شوند که با این وضعیت سهمیه‌بندی و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و دیگر هزینه‌های مرتبط باید توجه بیشتری به معاش این قشر داشته باشیم.

موسوی با اشاره به  عواقب احتمالی این اتفاق گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که با اتمام سهمیه سوخت خورروهای حمل و نقل عمومی و عدم اجازه افزایش قیمت، بسیاری از مسافران در خطوط مختلف شهری سرگردان شده‌اند و صف‌های طولانی در پایانه‌های مسافربری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از یک سو عدم پیش‌بینی مشکلات احتمالی و عدم توجه به نیازهای رانندگان فعال در خطوط که تحت فشارهای اقتصادی هستند و از سویی دیگر مشکلات ایجاد شده برای شهروندان که ناشی از مشکلات موجود در حمل و نقل است، آرامش روانی که باید در سطح شهر حاکم باشد را با چالشی جدی مواجه کرده است. جهت رفاه حال مردم و علی‌الخصوص رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و ون سریعا باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز