خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کانکوردیا در گفت‌وگو با ایلنا:

اظهارنظرهای غرب در مورد اعتراض‌های ایران، دخالت در امور داخلی کشورهاست/ سیستم حقوقی شفاف، فساد در اقتصاد را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۹۳۵

استاد دانشگاه کانکوردیا اظهارات غرب در مورد اعتراض‌های ایران را دخالت در امور داخلی ایران توصیف کرد و گفت: دموکراسی‌ها به دنبال تضعیف نظام‌های دموکراتیک غیرلیبرال هستند و این کار برای آنها آسان است.

جولین اسکو فیلد (Julian Schofield) استاد دانشگاه کانکوردیا است. حوزه تخصصی وی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات در حوزه جنگ و امنیت است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تحولات اخیر بیان کرده است.

ایران باید تجارت با چین و روسیه را ادامه دهد

جولین اسکو فیلد بهترین راه برای کاهش مشکلات ایران را تجارت دانست و گفت: ایران باید تجارت با اروپا و به ویژه هند و چین و روسیه را توسعه دهد و روابط با پاکستان را بهبود بخشد. 

فشار ایران بر غرب ادامه دارد

استاد دانشگاه کانکوردیا با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران افزود: کاهش تعهدات ایران تا زمانی که تعهدات اروپا و غرب اجرایی نشود، ادامه خواهد داشت. من تصور می کنم که ایران دوباره به غرب فشار خواهد آورد. 

ایران باید سیستم مالی و اقتصادی خود را اصلاح کند

وی افزود:  ایران باید سیستم مالی و اقتصادی خود را اصلاح کند، برای ریشه کن کردن فساد تلاش کند، سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را افزایش دهد و دسترسی به فناوری را بهبود بخشد، برای حل اختلاف و تنش در مبحث انرژی، درگیری با عربستان را باید متوقف کرد. 

گفت‌وگو بهترین راه برای کاهش تنش‌هاست

جولین اسکو فیلد بهترین راه برای کاهش تنش‌ها را گفت‌و‌گو دانست و تاکید کرد که گفت‌وگو با سعودی‌ها و پاکستان و ترکیه را آغاز کنید و هرگز در این روند متوقف نشوید.

علت اعتراض‌های اخیر تنها تحریم‌ها نبود

مردم ایران از مشکلات داخلی رنج می‌برند

این استاد دانشگاه تاکید کرد که علت اعتراض‌های اخیر در ایران تنها موضوعات مربوط به تحریم‌ها نبود مردم ایران از مشکلات داخلی هم رنج می‌برند و خواهان شفافیت و پاسخگویی بیشتر هستند بنابراین باید شفافیت را بالابرد این مهم‌ترین اقدام است. 

اظهار نظرهای غرب در مورد اعتراضها دخالت در امور داخلی کشورهاست

وی با انتقاد از اظهارنظر غرب در مورد اعتراض‌های ایران گفت: این اظهارات دخالت در امور داخلی کشورهاست. چرا که  زیرا دموکراسی‌ها به دنبال تضعیف نظام‌های دموکراتیک غیرلیبرال هستند و این کار برای آنها آسان است 

ایران باید صنعت داروسازی خود را توسعه دهد

سیستم حقوقی شفاف فساد در اقتصاد را کاهش می‌دهد

 استاد دانشگاه کانکوردیا در ادامه در مورد مشکلاتی که بر سر راه تامین دارو برای ایران وجود دارد، گفت:  ایران باید صنعت داروسازی خود را توسعه دهد این کار برای ایران سخت نیست. سیستم حقوقی شفاف ایجاد کنید و سپس می‌توانید فساد در اقتصاد را کاهش دهید با اصلاح مقررات تجارت ایران می‌تواند راه را برای توسعه اقتصاد خود فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز