خبرگزاری کار ایران

بازنگری در آیین‌نامه قانون استفاده از بیسیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۰۴۱

پیرو مشکلات پیش آمده برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در انجام وظایف خود با توجه به واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشنهاد اصلاح ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بیسیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای را به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت ارسال کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» مطابق ماده (۷) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به این وزارت، ایجاد و براساس بند (۱۰) ماده (۶) اساسنامه خود،‌ علاوه بر وظایف و اختیارات وزارت متبوع مندرج در قانون استفاده از بیسیم های اختصاصی و غیرحرفه ای (آماتوری)، عهده دار اصلاحات بعدی آن و تعهدات بین‌المللی مرتبطی است که جمهوری اسلامی ایران، طبق قانون ملزم به رعایت آن ها است.

هم‌چنین، وظیفه صدور مجوز تأسیس ایستگاه های بیسیم و رسیدگی به تخلفات دارندگان پروانه های مربوط، بر عهده کمیسیون فنی موضوع ماده (۵) قانون استفاده از بیسیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای و ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی آن است.

در حال حاضر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی، در انجام وظایف خود با مشکل مواجه شده است. لذا به منظور فراهم شدن زمینه اجرای مناسب وظایف این سازمان در قانون یادشده، این وزارت پیشنهاد اصلاح ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی قانون مورد اشاره را به دولت ارائه نموده است.

مطابق این پیشنهاد، ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بیسیم های اختصاصی و غیرحرفه ای، به شرح زیر اصلاح می شود:

اعضای کمیسیون فنی از بین کارکنان متخصص و صاحب‌نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،‌ انتخاب و با حکم رئیس سازمان منصوب می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز