خبرگزاری کار ایران

اردکانیان خبر داد؛

تصویب یکپارچه‌سازی شرکت‌های فاضلاب شهری و روستایی در هیأت دولت/ بزرگترین نیروگاه بادی کشور در شهرستان میانه افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۲۳۸

وزیر نیرو گفت: به مناسبت سفر ریاست جمهور به استان آذربایجان شرقی بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت ۵۰ مگاوات در شهرستان میانه افتتاح خواهد شد که ۹۶۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که عمدتا ساخت داخل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز خوشبختانه بعد از مصوبه شورای عالی اداری که دو ماه پیش مبنی بر یکپارچه‌سازی شرکت‌های فاضلاب شهری و روستایی جهت تسریع در آب‌رسانی به روستاها توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد؛ امروز هیات وزیران هم بنا بر ضرورت باید مصوبه‌ای داشت که به تصویب هیات دولت رسید و ما در جهت داشتن یک شرکت تحت عنوان شرکت آب و فاضلاب استان اقدام خواهیم کرد که هر دو وظیفه شرکت شهری و روستایی یکپارچه خواهد دشد.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت سفر ریاست محترم جمهور به استان آذربایجان شرقی بزرگترین نیروگاه بادی افتتاح شده کشور به ظرفیت ۵۰ مگاوات در شهرستان میانه افتتاح خواهد شد که ۹۶۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که عمدتا ساخت داخل است. در ادامه پویش «الف‌ب ایران» نیز طرح آب رسانی به شهرستان داراب فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: هفته آینده میزبان دبیرکل اتحادیه ارواسیا خواهیم بود که برای برگزاری همایشی در تهران حضور خواهند داشت. برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی تاجیکستان را بعد سال‌ها وقفه در تهران برگزار می‌کنیم و همچنین شورای حکام منطقه‌ای آب با حضور وزرای آب کشورها منطقه در پایان هفته آینده در تهران تشکیل می‌شود.  

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص مدیریت منابع آب نیز گفت: در خصوص بارش‌ها براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی فصل پاییز نرمال خواهد بود و نزدیک متوسط بارندگی ۳۰ ساله است و تا ۴ آذرماه بیش از ۳۲ درصد بیشتر از متوسط و‌ آمادگی ما در شرایط خوبی برای پذیرش سیلاب‌های احتمالی خواهد بود و ۱۱۰۰ متر رودخانه‌ برای لایروبی در دستور کار داریم.

وی گفت: خبر خوب نیز اینکه بالاخره بعد از بررسی موفق شدیم اصلاحیه قوانین ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب را تصویب کنیم که در مناطق کم آب و خشک که کشاورزان درخواست تبدیل پروانه چاه خود خود را داشتند این امکان فراهم شده که در مناطقی که پروانه موجود است و تغییر کاربری داده شده برای صنعت و کشت گلخانه‌ای استفاده کنند. همچنین برخی چاه‌های آب شرب که دیگر به دلیل شوری کاربرد آشامیدنی ندارند می‌توانند برای کارهای صنعتی استفاده شوند و انتظار داریم گشایش قابل توجهی برای برخی استان‌ها فراهم شود و سرمایه‌گذارانی که مترصد این مجوز بودند به کارهای خود برسند.

وی در خصوص اظهارات وزیر انرژی روسیه مبنی بر اعطای دو میلیارد دلار وام به ایران گفت: آنچه ایشان اعلام کردند فراهم شدن شرایط برای تکمیل بهره‌برداری ما از وام ۵ میلیارد دلاری است که سال ۹۵ صحبت شده بود. مجلس شورای اسلامی اجازه قانونی را به دولت داد تا ۵ میلیارد دلار از وام دولتی روسیه که وام کم‌بهره است استفاده شود؛‌ ۲.۲ میلیارد این مبلغ با توافق دولت روسیه برای اختصاص به دو طرح بزرگ برقی کردن راه آهن اینچه‌برون- گرمسار و احداث نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی در هرمزگان عملیاتی شد.

وی ادامه داد: اخیرا نیز با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، موفق شدیم که برای ۲.۸ میلیارد دلار باقیمانده هم طرح هایی را به توافق برسیم که ۴ طرح به طور مشخص انشالله نهایی شده؛ یکی از آنها راه آهن زاهدان -بیرجند است،‌ دیگری نیروگاه برق آبی گتوند اولیا به ظرفیت ۶۴۰مگاوات، سومی هم بیش از یک هزار واگن مترو برای کلانشهرها است که قانون ساخت داخل در آن رعایت خواهد شد و چهامی نیز بازسازی نیروگاه اهواز با افزایش ظرفیت آن به میزان ۱۶۰ مگاوات است که مذاکراتش از هفته های آتی و تبدیل این توافق به قرارداد و امضا کردنش در آغاز سال میلادی انجام شود.

اردکانیان همچنین گفت: الان عازم فرودگاه برای رفتن به میانه هستم تا بزرگترین نیروگاه بادی کشور رسما فتتاح شود.

وی همچنین در خصوص طرح های اجرایی سال آینده گفت: کلیات لایجه بودجه امروز مشخص شد و اعداد و ارقام را بعدا اعلام می‌کنم.

ادکانیان در خصوص اظهارات وزیر انرژی روسیه مبنی بر اعطای دو میلیارد دلار وام به ایران گفت: آنچه ایشان اعلام کردند فراهم شدن شرایط برای تکمیل بهره‌برداری ما از وام ۵ میلیارد دلاری است که سال ۹۵ صحبت شده بود. مجلس شورای اسلامی اجازه قانونی را به دولت داد تا ۵ میلیارد دلار از وام دولتی روسیه که وام کم‌بهره است، استفاده شود.

وزیر نیرو یادآورر شد:  ‌۲.۲ میلیارد دلار این مبلغ با توافق دولت روسیه برای اختصاص به دو طرح بزرگ برقی کردن راه آهن اینچه برون گرمسار و احداث نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی در هرمزگان عملیاتی شد. اخیرا نیز با پیگیری‌هایی که صورت گرفت موفق شدیم که برای ۲.۸ میلیارد دلار باقیمانده هم طرح‌هایی را به توافق برسیم که ۴ طرح به طور مشخص ان‌شاالله نهایی شده؛ یکی از آنها راه آهن زاهدان بیرجند است،‌ دیگری نیروگاه برق آبی گتوند اولیا به ظرفیت ۶۴۰ مگاوات، سومی هم بیش از یک هزار واگن مترو برای کلانشهرها است که قانون ساخت داخل در آن رعایت خواهد شد و چهارمی نیز بازسازی نیروگاه اهواز با افزایش ظرفیت آن به میزان ۱۶۰ مگاوات است که مذاکراتش از هفته‌های آتی و تبدیل این توافق به قرارداد و امضا کردنش در آغاز سال میلادی انجام شود. الان عازم فرودگاه برای رفتن به میانه هستم تا بزرگترین نیروگاه بادی کشور رسما افتتاح شود. کلیات لایجه بودجه امروز مشخص شد و اعداد و ارقام را بعدا اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز