خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس مطرح کرد؛

قاضی‌پور: روستائیان سهمی از امکانات ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارند/ لاریجانی: مکانیزم جدیدی از سوی دولت برای بودجه به مجلس بیاید

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۲۹

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه مردم باید از امکانات حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند شوند، گفت: این موضوع در بودجه سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل ۱۲۰ قانون اساسی در اخطاری، گفت: طبق قانون همه افراد جامعه یکسان هستند و در خصوص شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نباید میان آن‌ها تبعیض ناروا صورت گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با حمایت مجلس مبلغ ۱۴ میلیارد دلار در اختیار دولت قرار گرفت تا آن‌ها را در اختیار مستضعفان قرار دهند، عنوان کرد: از این مبلغ چیزی به دست کشاورزان و روستائیان نرسیده است.

وی افزود: همچنین از ۶۰ میلیون نفری که باید ما به التفاوت درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین دریافت می‌کردند چیزی به کارمندان و افراد تحت پوشش بهزیستی در ارومیه و همچنین کارگران نرسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه باید سهم روستائیان از موضوع ۱۴ میلیارد دلار مشخص شود، خاطرنشان کرد: باید به این افراد کوپن داده شود و همچنین جلوی رانت‌خواران در خصوص این موضوع گرفته شود.

لاریجانی: امکانات حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به دست همه مردم برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  درپاسخ به این تذکر، با بیان اینکه در مورد موضوع ۱۴ میلیارد دلار حق دارید و باید مکانیزمی برای آن تدوین شود، گفت: باید امکانات حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست همه مردم برسد اما تاکنون اشکالاتی در اجرای این قانون وجود داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه این موضوع در فصل بودجه سال آینده بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید مکانیزم جدیدی از سوی دولت برای ارز ۴۲۰۰ تومانی به مجلس بیاید و مجلس نیز این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز