خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

نگرانی‌های مردم درباره سهمیه‌بندی سوخت را با تدابیر لازم مرتفع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۸۴۴

سخنگوی دولت گفت: با تغییر نرخ سوخت، افزایش قیمت سایر اقلام که نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد می‌کند کنترل می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی  در حاشیه بازی خیریه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: براساس تصمیم دولت، مقرر شد به ۱۸ میلیون خانوار کمک شود.

وی با بیان این که درآمد حاصل از افزایش قیمت سوخت، به بودجه جاری کشور یا تملک و یا دارایی نمی‌رود، گفت: این تصمیم درست، برای اصلاح ساختار بودجه بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به این که سال‌ها اقتصاددان‌های مختلف در خصوص یارانه‌های پنهان صحبت می‌کردند، افزود:، اما بعضی‌ها در خصوص زمان اجرای اصلاح ساختار بحث داشتند.

ربیعی با بیان این که اصلاح ساختار دردناک است، گفت:، اما این اصلاح، آثار مثبت خود را در میان مدت نشان خواهد داد.

وی با اشاره به تصمیم درستی که دولت اتخاذ کرده تا بر روی زندگی مردم اثرگذار نباشد، افزود: هم اصلاح ساختار صورت گرفته و هم درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت، به سمت حدود ۶۰ میلیون نفر از طبقات متوسط و پایین جامعه سرازیر می‌شود تا به معیشت آنان کمک شود.

سخنگوی دولت گفت: فکر می‌کنم تصمیم درستی اتخاذ شده و تلاش ما بر این است افرادی که خارج از این تصمیم مانده اند به ما اجازه خواهند داد که وضعیت آنان را بررسی کنیم.

ربیعی افزود: این افراد می‌توانند در آینده به ۶۰ میلیون نفر اضافه شوند و هیچ جای نگرانی نیست چرا که هم هزینه این افراد ذخیره است و اگر در آینده کسی اضافه شود مشکلی در پرداخت نخواهد بود.

وی اضافه کرد: این که ما پول را در جهت معیشت مردم ببریم، از این جهت بود که هم اصلاح ساختار انجام دهیم، هم از قاچاق سوخت جلوگیری کنیم همچنین صرفه جویی کنیم ضمن اینکه در دوران تحریم، باید از اقشار کم درآمد و پایین جامعه حمایت کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ​این طرح در کنار کنترل تورم است، ​ چرا که افزایش قیمت تاکسی، افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی و قیمت حمل و نقل را نخواهیم داشت.

 خانواده و جامعه دو عنصر اصلی در پیشگیری از اعتیاد هستند

سخنگوی دولت، خانواده و جامعه را دو عنصر اصلی در پیشگیری از اعتیاد بیان کرد و گفت: بخش اعظمی از مقابله با آسیب های اجتماعی، متکی بر جریان های اجتماعی، خانواده و جامعه است.

علی ربیعی افزود: مطالعات نشان می دهد افزایش نشاط اجتماعی،​ هم پیشگیری و هم درمان را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهتمام ستاد مبارزه با مواد مخدر در مقابله با این بلای خانمان سوز و شهید دادن در این راه گفت: بحث های درمان و بحث های آموزش فنی و حرفه ای نیز در این مسیر در دستور کار این ستاد قرار دارد.

سخنگوی دولت با بیان این که دولت به رویکرد جامعه محور برای مقابله و درمان اعتیاد و گسترش این اقدامات اهتمام دارد، افزود: امروز این مسابقه، بخشی از این برنامه هاست.

ربیعی در خصوص بازی روز گذشته تیم ملی فوتبال ایران در مقابل عراق نیز گفت: به نظرم تیم ملی خوب بازی کرد چرا که فشار روانی زیادی بر روی بازیکنان بود.

وی با بیان این که ما روی بدشانسی باختیم افزود: تیم ملی خوب عمل کرد فکر می کنم به جام جهانی برویم.

سخنگوی دولت در خصوص حمایت های دولت از تیم ملی گفت: حتماً برای این که نگرانی سر مربی تیم ملی رفع شود دولت حمایت خواهد کرد و فدراسیون فوتبال حقوق وی را حتی تا سه ماه آینده پرداخت کرده است.

ربیعی با بیان این که باخت تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل عراق یک شوک بود، افزود: حتماً به جام جهانی خواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز