خبرگزاری کار ایران

پورمختار در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئولان باورشان نمی‌شود در زیر مجموعه‌شان مفسده‌ای وجود داشته باشد/ باید گزارش درست به وزرا داده شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۵۴

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضائی تاکید کرد: حذف امضاهای طلایی و مشخص کردن نقش افراد، در شفاف‌سازی و مبارزه با فساد می‌تواند تضمین‌کننده باشد.

محمد علی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه باتوجه به شرایط چه میزان ضرورت دارد مبارزه با فساد به صورت اصولی انجام شود، گفت: برای اینکه مبارزه با فساد به صورت اصولی صورت گیرد تا ریشه آن برچیده شود باید از سازوکار داخلی دستگاه‌ها آغاز کنیم.

نماینده مردم کبودر آهنگ تاکید کرد: تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی واحدهای ناظر، بازرسی و حراست دارند از سوی دیگر خود مدیران می‌توانند سازوکار نظارتی داشته باشند. 

وی ادامه داد: دیوان محاسبات به راحتی می‌تواند آمار و ارقام را به دست بیاورد و این اصلا کار سختی نیست فقط نیازمند یک سازماندهی مجدد است که سر آن به دستگاه‌های اجرایی به عنوان قوه مجریه و سوی دیگرش به رئیس‌جمهور و وزرا باز می‌گردد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد بیان کرد: خوشبختانه قوه قضائیه در داخل خودش اقدامات خوبی را درمبارزه با فساد آغاز کرده است و دست به بازنگری زده، مخصوصا برای قانون ارتقاء سلامت اداری و ناظر راهکار مناسبی را تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: حذف امضاهای طلایی و مشخص کردن نقش افراد، در شفاف‌سازی و مبارزه با فساد باید تضمین‌کننده باشد.

پورمختار خاطرنشان کرد: وزرا و مسئولان در دستگاه‌ها یا باورشان نمی‌شود و یا اعتقادی ندارند که در مجموعه‌شان فسادی وجود دارد، باید این نگاه برای‌شان جا بیفتد که امکان فساد در همه جا وجود دارد و باید با آن مبارزه کرد.

وی تاکید کرد: حراست‌ها نقش مهم و اساسی در مبارزه با فساد دارند آنان باید گزارش‌های درست و بدون اغماض به وزیر بدهند تا او بتواند قضاوت درستی داشته باشد.

نماینده مردم کبودر آهنگ در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه در گذشته اگر شخصی فسادی انجام می‌داد آن را به پای همان شخص می‌نوشتند در صورتی که امروز فسادها به پای کل نظام نوشته می‌شود برای این که اعتماد مردم بازگردد چه باید کرد، گفت: بله متاسفانه این دیدگاه امروز وجود دارد، مردم نظام را یکپارچه و هر سه قوه را در کنار هم می‌بینند و بر اساس این اصل قضاوت می‌کنند.

وی ادامه داد: باید قائل به تفکیک باشیم، حتی اگر در داخل یک وزارت خانه فسادی رخ دهد نباید به همه افراد شاغل در آن این مطلب را تعمیم دهیم. مسئولان ما سالم هستند و تعدادی از افراد پیدا می‌شوند که فساد دارند. 

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز شما به برخوردهای قوه قضائیه نگاه کنید، نام چه افرادی را اعلام می‌کند؟ اسامی که مطرح می‌شود محدود است و این یعنی فساد در بین مسئولان گسترده نیست.

وی در خاتمه بیان کرد: رسانه و تبلیغات بسیار می‌تواند در این موضوع موثر باشد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز