خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه نیویورک در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدوارم ترامپ به زودی کاخ سفید را ترک کند/ گام چهارم، کار اروپا را برای نجات برجام سخت می‌کند/ ناآرامی‌های لبنان و عراق بیانگر نارضایتی از شکل اقتصاد جهانی است/کُردها نتیجه اعتماد به ترامپ را لمس کردند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۳۵۴

استاد دانشگاه نیویورک با تاکید بر بی‌فایده بودن مذاکره با ترامپ ، او را یک شومن و غیرقابل اعتماد دانست و گفت: ترامپ می‌خواهد ادعای پیروزی کند اما نمی‌داند که پیروزی نیازمند چیزی است که او از آن متنفر است چیزهایی مانند همکاری با متحدان و داده‌های آژانس اطلاعاتی. ترامپ به آژانس‌های اطلاعتی اعتمادی ندارد و با متحدان خود نیز همکاری چندانی نمی‌کند.

توماس جی ویس (Thomas G. Weiss) مدیر موسسه مطالعات بین‌المللی رالف بانچ، عضو هیات علمی دانشگاه ایالتی نیویورک است. وی سال‌ها در حوزه‌های تخصصی مهمی مانند سازمان‌های بین‌المللی، مدیریت جنگ و اقدامات بشردوستانه و سیاست خارجی ایالات متحده تحقیق و بررسی و تدریس کرده‌ است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

فشار حداکثری مستقیم بر زندگی ایرانیان تاثیر دارد

وی در مورد فشار حداکثری بر ایران گفت: این فشار بر زندگی ایرانیان تاثیر می‌گذارد و برای ترامپ مهم نیست که این سیاست تاثیری بر رفتارها و موقعیت ایران نداشته است.

گام چهارم، کار اروپا را برای نجات برجام سخت می‌کند


جی ویس در ادامه با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: چنین اتفاقی کار اروپا را در مورد ایران و برجام سخت می‌کند و در برخی موارد ممکن است نگرش ترامپ در مورد ایران را تایید یا تقویت کند و این چیزی است که ترامپ خواهان آن است.

اروپایی‌ها نمی‌توانند ترامپ را در مورد ایران راضی کنند


وی درادامه به تلاش‌های اروپا برای راضی کردن ترامپ اشاره کرد و گفت: من فکر نمی‌کنم آنها بتوانند ترامپ را در مورد ایران راضی کنند.

 ترامپ یک شومن است

این استاد دانشگاه در مورد تمایل ترامپ به مذاکره با روحانی گفت: او تمایل به این کار دارد چرا که او یک شومن است و می‌خواهد ادعای پیروزی کند. همان‌طور که با رهبر کره شمالی دیدار کرد. 

ترامپ قابل اعتماد نیست

مذاکره با ترامپ بی نتیجه است

کُردها نتیجه اعتماد به ترامپ را لمس کردند


ویس در ادامه افزود: ترامپ برای مذاکره قابل اعتماد نیست. نتیجه اعتماد به ترامپ را کردها به خوبی مشاهده و تجربه کردند. من نیز معتقدم مذاکره با ترامپ بی نتیجه است.

وی هم چنین در مورد احتمال درگیری نظامی در منطقه گفت: هرچیزی ممکن است، هیچ دلیل محکمی وجود ندارد که مانع از جنگ شود.

بهترین راه این است منتظر پایان دوران ترامپ باشیم

امیدوارم ترامپ به زودی کاخ سفید را ترک کند

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که میانجی‌ها می‌توانند موفق باشند یا خیر؟ اما من بهترین راه حل را منتظر ماندن برای پایان دوره ترامپ می‌دانم و امیدوارم که ترامپ به زودی کاخ سفید را ترک کند.

ناآرامی‌های لبنان و عراق بیانگر نارضایتی از شکل اقتصاد جهانی است


وی در ادامه در مورد ناآرامی‌های عراق و لبنان گفت: ناآرامی‌های عراق و لبنان نشان‌دهنده نارضایتی از شکل اقتصاد جهانی است.

کشتن رهبر داعش یک نمایش بود

ویس در مورد کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا نیز خاطرنشان کرد: این عملیات یک نمایش بود. او (ترامپ) می‌خواهد ادعای پیروزی کند اما نمی‌داند که پیروزی نیازمند چیزی است که او از آن متنفر است چیزهایی مانند همکاری با متحدان و داده‌های آژانس اطلاعاتی. ترامپ به آژانس‌های اطلاعتی اعتمادی ندارد و با متحدان خود نیز همکاری چندانی نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز