خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

از طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در مدارس، برداشت نادرستی شد/ چه اشکالی دارد زبان روسی در استان‌های شمالی آموزش داده شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۰۴

یک نماینده مجلس گفت: هدف از طرح حذف زبان انگلیسی از آموزش مدارس رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی است، انگلیسی یک زبان بین‌المللی است کسی نمی‌تواند آن را حذف کند، اما گفتیم که در انحصار نباشد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره طرح تعدادی از نمایندگان جهت رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس گفت: بنده این طرح را امضا کردم اما این طرح در جامعه بد برداشت شد. عنوان کردند که این طرح برای حذف آموزش زبان انگلیسی است درحالی که منظور حذف نیست.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهار داشت: هدف از این طرح رفع انحصار زبان انگلیسی است. معنی آن این است که الان زبان انگلیسی را تدریس می‌کنیم، اما اگر در شرایط بین‌المللی یا اجتماعی و اقتصادی یک استان موقعیتی ایجاد کرد که نیاز باشد ما زبان دیگری هم بیاموزیم آن زبان صرفا انگلیسی نباشد.

وی تاکید کرد: انگلیسی یک زبان بین‌المللی است کسی نمی‌تواند آن را حذف کند، اما گفتیم که در انحصار نباشد. رفع انحصار کنیم. مثلا اگر جایی ضرورت داشت زبان دیگری را فرا بگیریم، زمینه آن فراهم باشد. به عنوان مثال استان ما (گیلان) با روسیه همجوار است چه اشکال دارد زبان روسی در این منطقه آموزش داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز