خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه تاجیکستان در دیدار معاون وزارت خارجه کشورمان:

صفحه جدیدی در روابط تهران و دوشنبه گشوده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۰۴۷

وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان در آستانه برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان، در ملاقات با علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار داشت: روابط بین دو کشور بسیار خوب است، اما در حد انتظارات از دو ملت برادر، هم زبان و هم تاریخ نیست.

به گزارش ایلنا، سراج الدین مهرالدین تاکید کرد صفحه جدیدی در روابط دو کشور گشوده شده است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز همکاری‌های کنسولی و توسعه روابط مردم - مردم را پیشران گسترش ارتباطات بین کشور در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و اظهار امیدواری کرد در دوران پساکرونا و شرایط دشوار منطقه با تسهیل هر چه بیشتر  تعاملات مردمی و  لغو روادید بین دو کشور به سطح دلخواه و شایسته روابط بین دو ملت خویشاوند دست یافته و از فرصتها بهره برداری شود.

وزیر امور خارجه تاجیکستان اعلام کرد دو کشور در موضوعات منطقه ای و سازمانهای بین المللی همکاریهای بسیار نزدیکی دارند و همه دولتمردان تاجیکستان اعتقاد دارند که ایران و تاجیکستان باید در عرصه های سیاست و امنیت به سطح بالاتری از همکاری در روابط دوجانبه، منطقه ای و در جهان دست بیابند.

وی با اشاره به حضور گسترده شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی در تاجیکستان و مشارکت آنها در اجرای فرصت های اقتصادی این کشور افزود؛ هیچ منع و محدودیتی برای کار با ایران نداریم و از تخصص شرکتهای ایرانی رضایت داریم و آماده ایم تا صفحات جدیدی در روابط دو کشور بگشاییم.

در این دیدار در باره مسائل منطقه و جهان، بحران اوکراین، سازمان شانگهای، بازگشایی و گسترش دفاتر کشورمان در تاجیکستان، توسعه گردشگری و مشکلات برخی شرکت های ایرانی در تاجیکستان گفتگو شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز