خبرگزاری کار ایران

واکنش بعیدی‌نژاد به پرداخت بدهی‌های انگلیس به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۷۰۴

سفیر پیشین ایران در لندن به پرداخت بدهی‌های پیشین بریتانیا به تهران و آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری واکنش نشان داد‌.

گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر پیشین ایران در لندن در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بعد از دو دهه طرح دعوای حقوقی سنگین از سوی ایران، پرداخت مطالبه ایران از انگلیس بابت قرارداد تسلیحاتی به مرحله نهایی خود رسید و این بدهی توسط انگلیس به کشورمان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با وجود آنکه سیستم قضایی انگلیس خیلی وقت بود که به پرداخت این بدهی رای داده بود، مشکلات فنی - بانکی مانع انتقال این بدهی شده بود که در نهایت با یافتن راه‌حل‌های فنی این مانع نیز از سر راه برداشته شد، اظهار داشت: مبلغ اصل بدهی تقریبا یک‌سوم این مقدار پرداختی بوده است و باقی مبلغ بابت سودی است که طی این سال‌های طولانی بر مقدار اولیه بدهی در  بانک به آن تعلق گرفته است که بدین ترتیب با رای دادگاه تمامی اصل و سود پول به کشورمان پرداخت شده است.

سفیر پیشین ایران در لندن با اشاره به آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری تصریح کرد: خوشبختانه همزمان، با مساعدت نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران دو زندانی دارای تابعیت انگلیسی نیز با توجه به گذراندن سال‌های زیادی از محکویت خود و به دلایل انسان‌دوستانه از زندان آزاد و در آستانه نوروز به خانواده‌های خود ملحق شدند.

بعیدی‌نژاد ادامه داد: امید است با اتخاذ این اقدامات متقابل و همزمان، و حذف برخی از موانع که سال‌ها در روابط ایران و انگلیس ایجاد شده بود، به ویژه به تسهیل هرچه بیشتر ارتباط ایرانیان مقیم انگلیس با میهن خود کمک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز