خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

تلاش می‌کنیم تا در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نداشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۶۵۳

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت دوازدهم از بهمن ۹۹ تا پایان بدون پشتوانه، حجم عظیمی پول از بانک‌ها استقراض کرد که دولت جدید تلاش می‌کند در ۱۴۰۱ کسری بودجه نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد حسینی در نشست با روحانیون شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن که در محل فرهنگسرای خاتم الانبیا بردسکن برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه روحانیون از اقشار تاثیر گذار در انقلاب بوده اند و در جریان مبارزات انقلابی آنها پیام امام را به اطلاع مردم می رساندند، گفت: امروز هم در شرایطی که دشمن به دنبال مایوس کردن مردم از نظام است و قصد تزلزل در مردم و آرمانهای آنها دارد باید روحانیون به کمک دولت بیایند و با هماهنگی بهتر و همکاری مناسب تر تبلیغات منفی دشمنان را خنثی کنند . 

وی افزود : مشکلات در کشور هست اما در دولت سیزدهم با تهیه سند تحول ۳۷ مسئله اساسی کشور شناسایی شده و البته برای آنها راهکار هم در نظر گرفته شده است و به زودی این سند منتشر می شود تا با کمک  اندیشکده ها و با استفاده از نظرات  نخبگان و صاحب نظران  به جمع بندی مسائل مهم کشور و به راه حل های  مطلوب برسیم. 

حسینی گفت: در دولت سیزدهم ماموریت به وزرا داده شده تا با استفاده از نظرات صاحب نظران و حتی کسانی که منتقد دولت هستند بهترین راهکارها احصا شود . 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به تغییراتی که در خصوص اعضای شورای انقلاب فرهنگی صورت گرفته  ابراز امیدواری کرد؛ در حوزه فرهنگی شاهد مصوبات خوب و ثمرات مطلوب این شورا باشیم .

وی با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی گفت: وقتی ما در حوزه فرهنگ کم کاری کنیم دشمن از خلا ما استفاده کرده و تولید محتوا می کند لذا ما باید با کمک روحانیون در این جنگ نابرابر وارد میدان شویم. 

حسینی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام جدی نداشته و از این رو در این حوزه توفیق چندانی نداشته ایم گفت: الان در حوزه اقتصاد ، فرهنگ و دیپلماسی دولت نگاه مبنایی دارد و با کمک نیروهای انقلابی و جهادی تلاش می کند مسائل کشور را به سرعت حل نماید. 

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی و هماهنگی بیشتر در زمینه مسائل فرهنگی گفت: در حال حاضر شورای عالی مجازی نیز در خصوص طرح اینترنت ملی و صیانت از فضای مجازی مشغول به کار است تا زمینه ساماندهی این فضا را فراهم کند.

حسینی همچنین در دیدار با نخبگان و فرهیختگان شهرستان های خلیل آباد و بردسکن گفت: دولت سیزدهم به عنوان دولتی  مردمی در خدمت مردم است و رییس جمهور و دولتمردان گوش شنوا دارند و می خواهند حرف مردم را بشنوند و  با کمک نخبگان به دنبال راه حل  مشکلات هستند.

وی با اشاره به انجام ۱۴  سفر استانی رئیس جمهور در عمر چند ماهه دولت سیزدهم  بیان کرد.: در حوزه دیپلماسی، صنعت و کشاورزی و .. کارهای پرشماری انجام شده و با فرصت مغتنمی که در کنار مجلس انقلابی داریم می توانیم اعتلای کشور را رقم بزنیم. 

وی با اشاره به این که  وزارت مسکن و شهرسازی در کنار پرداختن به موضوع مسکن در دولت سیزدهم به  مطالبات مردم منطقه در حوزه جاده توجه جدی دارد تصریح کرد: در توافق راهبردی ۲۵ ساله  که با چین آغاز شده یکی از موارد حمل و نقل و راه آهن هست  که در این حوزه تحولاتی در دست  انجام است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش داریم به صورت جهادی برای حل مشکلات مردم  تلاش کنیم. افزود: در دهه اخیر  کشور آسیب های بسیاری  از خشکسالی  دیده و در این راستا با  تشکیل  شواری عالی آب  و با تخصیص اعتبارات و تغییر در شیوه کشت و نحوه آبیاری اهتمام دولت بر حل مشکلات کشور قرار گرفته است.

حسینی ابراز کرد: دولت  طی ۵ ماهی که کار خود را آغاز کرده در اولین ریل گذاری در سند بودجه  به دنبال جبران عقب ماندگی هاست لذا  با توجه به ظرفیتها باید آستین همت را بالا زد .

وی گفت: خوشبختانه با تدابیر مسئولان و برنامه های اجرایی کرونا فروکش کرده و الان در زمینه  بهبود معیشت مردم، دولت  تنها منتظر کشور های اروپایی نبوده و همزمان  که تیم مذاکره کننده در حال رایزنی است با قاطعیت گام های مهم دیپلماسی برداشته شده که گواه آن  سفر رییس جمهور به روسیه به عنوان بخشی از دیپلماسی چندوجهی  کشور برای گره گشایی از مشکلات کشور است. 

معاونت پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: در ۵ ماه  اخیر براساس گزارش گمرک، صادرات غیر نفتی افزایش یافته  و ما در برقراری ارتباط با سایر کشورها حفظ عزت، حکمت و منافع را در نظر داریم.

وی گفت:ما مشکلات کشور  را می دانیم و معتقدیم  باید روان سازی شده و مشکل بروکراسی اداری حل شود لذا  تفویض اختیار به استانداران از همین امسال داده می شود تا کارها انجام و زمینه سرمایه گذاری فراهم گردد .

حسینی با اشاره به وجود برخی  قوانین و آیین نامه های  دست و پاگیر تاکید کرد: نخبگان باید دیدگاه هایشان  را  در حوزه مباحثی از جمله ، جایگزین ارز ترجیحی، اینترنت ملی و ... که هم اکنون  در حال بحث در دولت  است  اعلام کنند تا دولت  برای خدمت و گره گشایی مشکلات مردم برنامه ریزی بهتری نماید. 

حسینی با اشاره به  گلایه ها در خصوص  رویه بانکها گفت: دولت دوازدهم بدون پشتوانه  از بهمن ۹۹ تا پایان دولت از بانکها حجم عظیمی پول استقراض نموده که تورم و فشار  مضاعف را بر مردم تحمیل نموده ولی ما تلاش داریم در بودجه۱۴۰۱ کسری نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز