خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی در نشست خبری:

دولت گزارش عملکرد ۱۰۰ روز ابتدایی را ارائه می‌دهد/ ظرف ۳ ماه، ۱۰۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است/ با دیپلماسی فعال، فروش بالای نفت، اکو و شانگهای را شاهد هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۴۵

سخنگوی دولت گفت: دولت تعهدی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روز ابتدایی نداشت اما وظیفه خودش می‌داند این کار را انجام دهد و از هفته آینده این کار را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت:  به صد روزگی دولت رسیده‌ایم، باید مشاهده کنیم دولت در این ۱۰۰ روز ابتدایی چه گام‌هایی برداشته است. دولت تعهدی برای ارائه گزارش عملکرد نداشت اما وظیفه خودش می‌داند این کار را انجام دهد و از هفته آینده این کار را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: هنگامی که دولت زمام امور را در دست گرفت را با امروز مقایسه کنیم،  فراموش نکرده‌ایم در زمانی که دولت به روی کار آمد در شهریور ماه مسئله اصلی مردم کرونا بود. روز دوم شهریور دقیقا یک روز قبل از آغاز به کار دولت، ۷۰۰ نفر از هم‌میهنان خودمان را از دست دادیم و به این موضوع نبود دارو و واکسن را اضافه کنید، آن هم درحالی که همه صنوف نامه نگاری کرده بودند، بسیاری از داروهای ما مانند یک سرم عادی علی رغم تلاش‌هایی که دولت مردان آن روزها هم انجام می‌دادند نبود.

سخنگوی دولت گفت: به دلیل شرایط سخت دولت آن زمان محدودیت‌های سختی را گذاشت. سو برداشت نشود، حتما مدیران روز دولت تمام تلاش‌شان را انجام می‌دادند و آن تلاش‌ها را باید انجام می‌دادند اما شرایط آن روزها خاص بود. 

وی افزود: امر‌وز شهروندی دغدغه‌ واکسن ندارد،  آزادی‌های عمومی مردم و آمار تلخ تلفات از ۷۰۰ نفر به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.  امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم است و مردم دغدغه و استرس ندارند و نیازی نیست در صف بایستند، مردم امروز سبدهای کالا را با احترام درب منازل خودشان تحویل می‌گیرند.

بهادری جهرمی یادآور شد: در حدود ۶ ماه ۵ میلیون واکسن به مردم تزریق شده بود و امروز ظرف ۳ ماه به ۱۰۵ میلیون رسیده و سرعت ۴۰ برابر شده است و با این کار جهادی مردم ما مجددا می‌توانند طعم خوش مهمانی خانوادگی را بچشند. امروز کادر درمان که زیر فشار بود بیشتر می‌تواند نفس بکشد و الحمدالله مطالبه معوقه ندارد. امروز ورزش دوستان، شیرینی حضور در ورزشگاه و دانش آموزان شیرینی حضور در مدرسه را می‌چشند.

وی افزود: همه اجزای دولت دست به دست هم داده‌اند و این مساله بدون استقراض از بانک مرکزی و بدون دست کردن در جیب مردم اتفاق افتاد، مردم، رسانه‌ها و دولت در کنار هم ایستادند تا با هم مشکل را برطرف ‌کنند. در تمامی حوزه‌ها همین الگو پاسخگو است و اگر همین الگوی همراهی و همکاری دولت، مردم و رسانه‌ها باشد بدون شک موفق خواهیم بود.

سخنگوی دولت گفت: امروز مردم ما دولتمردان را در کنار خودشان نه از طریق ویدئو کنفرانس بلکه رو در رو مشاهده می‌کنند.  مردم امروز پس از رهبری، عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را مشاهده می‌کنند. امروز مردم مطالبه‌گر و امیدوارم  هستند. 

وی تاکید کرد: امروز دیوارهای بین مردم و دولت شکسته است،  دولت در طول این ۱۰۰ روز ۱۰ سفر استانی رفته است، چرا این اتفاق افتاده است چرا که تشریفات زائد حذف شده است. ما امروز بازگشت به مردم و قانون اساسی را شاهد هستیم.  امروز از تصمیم‌گیری فردی به تصمیم گیرهای جمعی رسیده‌ایم. جمع های نخبگانی و مشورتی گرد هم می‌آیند. 

بهادری جهرمی گفت: تصور این بود که تامین واکسن و سایر مسائل به FATF و سایر مسائل گره خورده است. امروز استقراض از بانک مرکزی مطرح نیست، بلکه با دیپلماسی فعال، فروش بالای نفت، اکو و شانگهای را شاهد هستیم. تدابیر لازم اتخاذ شده است، دیپلماسی ما امروز فعال و متوازن است. در این ۳ ماه رکوردهای روزانه را در گمرک شکسته‌ایم.

وی ادامه داد: در مسائل منطقه‌ای، بحران افعانستان ساده نبود اما کنفرانس تهران برگزار شد‌. در این ۳ ماه ۲۰ سند بین‌المللی امضا کردیم که عموما اقتصادی است. بیش از ۱۰۰ ملاقات و گفت‌وگوی تلفنی با مقامات سایر کشورها داشتیم. یعنی امروز دیپلماسی ما نه منفعل که فعال و پویا است. از زبان وزیر امور خارجه ترکیه شنیده‌اید که دیپلماسی ایران فعال شده است. پس از ۲۰ ماه، گردشگری خارجی ما فعال شده است.

سخنگوی دولت گفت: اول مردم، دوم رسانه و سوم دولت در کنار هم جمع شوند، امید به کشور بازخواهد گذشت و اگر همه دست به دست هم دهیم در کوتاه مدت اهداف و آرمان ما قابل وصول خواهد شد. از هفته آینده گزارش‌های متمرکزی را از سوی وزارتخانه‌ها و شورای اطلاع رسانی دولت خواهیم داشت.

 بهادری جهرمی گفت: در هفته آینده سند تحول دولت اعلام عمومی و رونمایی خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز