خبرگزاری کار ایران

مظفری مطرح کرد؛

پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دیوان عدالت اداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۶۴۱

رئیس دیوان عدالت اداری به منظور تحقق اهداف تحولی در دیوان و بررسی چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو، پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این سازمان را داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست علمی جایگاه نظارتی دیوان در مبارزه با فساد اداری که به مناسبت هفته بسیج در دیوان برگزار شد، نشست‌های علمی را فرح‌بخش دانست و با تاکید بر اینکه استمرار این نشست‌ها برای دیوان عدالت اداری لازم و ضروری است، گفت: در جلسات علمی خستگی احساس نمی‌شود و با بیان راهکارهای علمی و عملی و تبادل نظر بین همکاران قضایی می‌توان به پیشبرد اهداف دیوان عدالت اداری کمک بسزایی کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری به منظور تحقق اهداف تحولی در دیوان و بررسی چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو با تکیه بر قواعد علمی و تخصصی و حل موضوعات و مشکلات مبتلابه دیوان، پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های تخصصی را داد و افزود: دوره‌های آموزشی کاربردی در قالب نشست‌های تخصصی برای همکاران قضایی تشکیل شود و برای هر دوره سرفصل‌های علمی در نظر گرفته شود و مسائل و مشکلات در قالب این نشست‌ها بررسی شوند.

مظفری با اشاره به اینکه برخی نظرهای متفاوت موجب چالش در دیوان شده است، گفت: در این نشست‌ها اگر به این نتیجه رسیدیم که نیاز به اصلاح قانون باشد حتما آن را اعلام کرده و یا اگر نیاز به اصلاح رویه دیوان عدالت اداری باشد حتما در دستور کار خود قرار می دهیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان از دیگر اهداف مهم تشکیل این کارگروه‌ها را یافتن عوامل موثر بر شکل‌گیری شکایت به دیوان عدالت اداری دانست و افزود: این امر باعث کاهش ورودی پرونده و تاثیر مستقیم بر کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی مردم از تامین حقوق آن‌ها می‌شود.

این نشست علمی با حضور جمعی از معاونان و قضات دیوان عدالت اداری و با بررسی موضوعات و سر فصل‌های مهمی همچون؛ مبارزه با فساد در رویه قضایی دیوان عدالت اداری با تاکید بر موضوعات استخدامی، رویه قضایی هیات عمومی دیوان عدالت اداری در مبارزه با فساد، نقش دیوان در مبارزه با فساد اداری با تاکید بر رسالت شورای هماهنگی دستگاه نظارتی، عدم شفافیت در تشخیص مصادیق اعمال ضریب قراردادهای پیمانکاری، مبارزه با فساد در موضوعات اقتصادی و مالیاتی در رویه قضایی دیوان عدالت اداری، مبارزه با فساد در موضوعات آموزشی و فرهنگی و مبارزه با فساد در موضوعات شوراها و شهرسازی در سالن ولایت دیوان عدالت اداری برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز