خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه دمشق و مالک اشتر

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۶۹۷

تفاهمنامه همکاری دانشگاه دمشق و دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی علوم و فناوری‌های نوین، در چارچوب منافع متقابل ایران و سوریه به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، با حضور بصام ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی کشور سوریه و قاسم تقی‌زاده رییس دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تفاهمنامه همکاری دانشگاه دمشق و دانشگاه مالک اشتر با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی علوم و فناوری‌های نوین، در چارچوب منافع متقابل دو کشور به امضا رسید.

تفی زاده در این مراسم با تأکید بر این نکته که در زمینه تقویت روابط اجتماعی و علمی دو کشور کمتر کار شده و با توجه به ظرفیت‌های علمی- تحقیقاتی موجود نیاز است سطح همکاری‌ها ارتقاء یابد، گفت: در این تفاهم مشترک، علاوه بر همکاری‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، توسعه زمینه­‌های پژوهشی و تحقیقاتی میان دو کشور در دستور کار قرار دارد و با افتخار آماده ارائه خدمات علمی به دانشجویان سوری هستیم.

رییس دانشگاه مالک اشتر افزود: در این دانشگاه برای دانشجویان سوری پروژه‌های تحقیقاتی براساس نیاز و مسائل کشور سوریه تعریف می‌شود و بر همین اساس آموزش می‌بینند.

بصام ابراهیم هم با اعلام مسرت از حضور در یکی از مهمترین مراکز علمی ایران، خاطرنشان کرد: ایران نقش بسیار تعیین کننده، موثر و همه جانبه‌ای در جنگ سوریه و مقابله با تروریسم بین‌المللی داشته است.

وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه اضافه کرد: دانشگاه مالک اشتر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و این دیدار نقطه عطفی در روابط علمی و پژوهشی دو کشور محسوب می‌شود.

یسار عابدین رییس دانشگاه دمشق نیز ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله در آینده روابط دوجانبه و همکاری‌های علمی خوبی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی- تحقیقاتی و مدارک مشترک ایجاد شود.

پس از تصویب تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه دمشق بصام ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه؛ یسار عابدین رییس دانشگاه دمشق؛ مدیر روابط بین‌الملل و فرهنگی وزارت آموزش عالی به همراه شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران به منظور آشنایی بیشتر با وضعیت دانشگاه مالک اشتر از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز